Consumentenbond.nl

Bezorging AH lachertje

• 18 november 2020
  • 15 reacties
  • 615 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Het is druk, het is  coronatijd, maar iets bezorgd krijgen , althans van AH, is onmogelijk. We zijn beide invaliden en hebben een bestelling van 102 boodschappen met een fors aantal flessen. AH heeft geen bezorgdagen mee en laat ons in de steek. Minachting voor klanten. Slecht georganiseerd. Wel reclame maken, maar je mooi laten zitten. Want vindt u ervan, met name als het hoognodig is.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Helaas is de thuisbezorging van AH bij ons in de regio ook een puinhoop . Bij Jumbo de beste ervaringen al gaat daar ook wel eens wat mis . Kun je niet net als wij overstappen naar een andere winkel , Leo ?

Reputatie 5
Badge +4

Geen enkele supermarkt kan sinds Corona tijd nog op korte termijn leveren en dat vind ik volkomen begrijpelijk, zeker geen lachertje!

Bij Picnic stond ik ergens op plaats 900 zoveel, dit zakte met plm. 2 p.w. dus reken maar uit hoe lang ik zou moeten wachten voordat Picnic bij mij zou kunnen leveren. Daar heb ik dus mijn account maar weer verwijderd.

Bij Jumbo hetzelfde verhaal: weken wachten voordat ik aan de beurt zou zijn. Ook daar mijn account dus verwijderd.

Je kan bij AH ook een bezorgbundel kopen (had je al maanden eerder kunnen doen), dan duurt het wekelijks inplannen van een vast bezorgmoment in deze drukke tijd zo'n 2 - 3 weken, als je mazzel hebt 1 - 2 weken.

Reputatie 7
Badge +6

Geen enkele , @Mazzel ? Valt hier nog wel mee . Wij bestellen ruim tevoren en kunnen tot zondag nog aanvullen of wijzigen bij Jumbo en krijgen dinsdag geleverd . Dat vinden wij zeer aanvaardbaar gezien de drukte . Ook Plus doet het redelijk . Coop en Spar leveren ook bij ons , maar die hebben we niet geprobeerd . Daarnaast rijdt hier  ( o, wonder ) ook nog elke woensdag een winkelwagen. Daar komt nog bij dat Leo zegt , helemaal geen bezorgdag te kunnen krijgen . Dat is niet hetzelfde als lang moeten  wachten ….

Reputatie 5
Badge +4

Geen enkele , @Mazzel ? Valt hier nog wel mee . Wij bestellen op donderdag en kunnen tot zondag nog aanvullen of wijzigen bij Jumbo en krijgen dinsdag geleverd . Dat vinden wij zeer aanvaardbaar . Ook Plus doet het redelijk . Coop en Spar leveren ook bij ons , maar die hebben we niet geprobeerd. Daarnaast rijdt hier  ( o, wonder ) ook nog elke woensdag een winkelwagen.

AH levert keurig mijn bestelling iedere woensdag, ik kan t/m dinsdag nog rustig wijzigen. Nooit problemen met levering. Plus ook hier een enorme wachttijd, Spar en Coop vind ik waardeloze supers, als zij hier al zouden leveren, geen idee.

Als er bij @L.J.F. de Ruiter nog meer supers zitten, kan hij vanzelfsprekend kijken of die sneller kunnen leveren. 
Ik vind het belachelijk om te verwachten dat bij duizenden nieuwe aanmeldingen, per direct aan die vraag voldaan kan worden. AH heeft overigens veel bezorgers extra aangenomen sinds Corona.

Reputatie 7
Badge +6

Ongetwijfeld zullen er per regio wel verschillen zijn en zal het de ene keer ook drukker zijn dan de andere keer . Echter gehandicapt zijn en helemaal geen afleverdag kunnen krijgen vind ik toch wel erg . Over ‘per direct ‘ hebben we het nooit gehad  , @Mazzel 

Reputatie 5
Badge +4

Over per direct heeft @L.J.F. de Ruiter het wel degelijk. Hij wil bestellen, dus moet maar op de door hem gewenste dag maar meteen geleverd kunnen worden. Hij staat er helemaal niet bij stil dat er met hem duizenden anderen zijn die ook ineens bedenken dat bezorgen wel handig is.

Hij had al maanden eerder een bezorgbundel kunnen nemen, was er nu geen probleem ontstaan. Regeren is vooruit zien.

En ja, ik begrijp best dat dit voor hem vervelend is, maar hij kan kijken of andere supers wel sneller kunnen leveren. Zo niet, nu zo snel mogelijk bij AH een bezorgbundel aankopen, en in de paar weken die hij misschien moet wachten, aankloppen bij buren. Zo beroerd zijn de meeste buren niet om even wat voor een ander te doen.

Reputatie 7
Badge +7

Beste leden, ik bestel al geruime tijd de vooral ‘zware’ boodschappen bij AH. Het gaat dus om normale boodschappen, geen bundel o.i.d. Ik woon in een plattelandsdorp, daar is niet veel, het dichtsbijzijnde beetje ‘kerndorp' is toch 20 km verder. En de mogelijkheid een andere super te nemen is er uiteraard altijd. Allen ook middenin de virusproblematiek ging het bij AH goed. De laatste tijd is het een probleem. En dan maak je je boodschappenlijst, vul alles in op de PC en dan kan je niet verder want je krijgt we hebben momenteel geen bezorgdagen meer. Uiteraard heb ik gereclameerd, per PC en telefoon. Dan komen ze met een oplossing een paar weken verder. Normale boodschappen heb je in normale tijd nodig. Het gaat niet over meubels o.i.d.. Ze zeggen druk bezig te zijn met een oplossing en gaan ook zondagen bezorgen……. enz. Maar druk bezig duurt nu al weken. Meer personeel en auto's is nodig, maar dat kost geld. Een dergelijk groot bedrijf dat nu door de tijd meer winst maakt, had het allang moeten oplossen. Dat is mijn belangrijkste punt.

We kunnen er alleen maar naar gissen.
Maar aan bewoners van een stad kun je meer verdienen.
Al je te veel klanten hebt, laat je de meest afgelegen klanten vallen.
Dat is een Toffe, die komt hier al 40 jaar, bestaat niet meer.

Reputatie 7
Badge +7

Je hebt gelijk @Wortelstamper . En het wordt nog vreemder, ik heb nu bericht dat zaterdag, dus morgen, bezorgd kan worden. Fijn dus, maar vreemd, nu ineens wel en zelfs een dag te voren gemeld. Of moet je altijd fors reclameren en klagen ?? Op de dag van bestelling, enkele dagen terug werd gewoon gezegd, er zijn geen bezorgdagen meer, duurt een twee weken …. tegen de twee weken hogere prijzen. Bonus staat wel bij besteldag, maar geldt niet voor bezorgdag. Er is nog wel wat te doen voor AH.

Gewoon een boze klant, die zaterdag te laat vond.
Of een 2e klant in jouw buurt, die het rendabel maakt.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dat is allemaal mogelijk, maar blijft natuurlijk gissen. Ik weet wel dat als ik een volgende bestelling heb van een fors aantal artikelen, waren er nu 105, en er komt in beeld, u kan niet bestellen want we bezorgen niet, dat ik meteen ga reclameren, en me flink beklagen. Het helpt wellicht toch iets, groet Leo.

Reputatie 4
Badge +5

Twee of drie weken van te voren bezorgmoment reserveren. Zet er wat dure producten in (wijn bijv.) om het minimum bedrag te halen. En als de bezorgdatum nadert zet je je echte boodschappen erin en haal je de wijn eruit. Of gedeeltelijk dan toch ;-)

Online winkelen vergt planmatig te werk gaan. Eens per week, ook omdat dan de bezorgkosten niet te ver oplopen.

Reputatie 7
Badge +7

Nog bedankt voor de tip, het is wel slim, erop zetten en eraf halen. En dat kan dus als je al besteld hebt.

Reputatie 4
Badge +5

@L.J.F. de Ruiter Ja dat kan. Je kunt wijzigen tot een bepaald moment. Dat is in mijn geval anderhalve dag voor de bezorgdag. Dat wordt ook aangegeven.

Reputatie 7
Badge +6

Zo doen wij het ook , @Luctor  . Als steeds meer mensen dat gaan doen op die manier , heb je grote kans dat ze een streep halen door die mogelijkheid . Wat ik 5 dagen geleden schreef bleek dus niet te kloppen hoorde ik van mijn gezinsleden . Zij bleken ook enkele weken tevoren al een bezorgmoment vast te leggen omdat het anders niet lukt. Enkele dagen voor de aflevering wordt er nog wat aangepast als het nog kan en dan ligt het vast.

Reageer