Consumentenbond.nl

Boldking mesjes en beleid met betrekking tot reviews

• 10 februari 2018
  • 13 reacties
  • 17461 Bekeken

Op zoek naar het beste scheermesje welke betaalbaar is valt er van alles gelijk af. Vooral producten van het merk Gillette zijn buiten de aanbiedingen erg duur.
Dus op weg naar een tweetal nieuwe leveranciers:
Boldking en The Shavers Club.
The Shavers Club heeft een drie mesjes oplossing / abonnement voor 7 euro per 4 stuks. Vond ik wel oke maar niet geweldig. Dus op weg naar de firma Boldking. Ook drie mesjes en deze worden aangeboden voor 10 euro per 4. Deze mesjes waren ook niet geweldig, in tegenstelling tot de reviews die ik daar las.
Toen maar eens de 5 mesjes oplossing getest van The Shavers Club. Prima, en net zo duur als de 3 mesjes oplossing van Boldking. Dus daar een kritische review geschreven. Wel eerlijk maar aangegeven dat hun drie mesjes oplossing nog wel wat tekortkomingen had ten opzichte van de concurrente. Review niet geplaatst. Wel een reactie van de marketing afdeling of ik nog eens zou willen evalueren. Ik gaf aan dat wel te willen maar niet te verwachten dat dat mijn mening zou doen herzien.

Dus ik kreeg gratis 4 mesjes opgestuurd en daar 1 van getest tegen 1 van The Shavers Club. Allebei even duur. Dat viel nog steeds behoorlijk uit in het voordeel van The Shavers Club. Dat ook gemaild naar die marketing afdeling. Tot mijn verbazing is mijn review niet geplaatst op die site (redelijk en onderbouwd, geen bashing) en is me de mogelijkheid ontnomen om een nieuwe review te plaatsen.

Tja BoldKing, zo kan ik ook goede reviews krijgen. Je filtert gewoon alle ongewenste reviews er uit .

En de review welke ik had willen plaatsen :

Boldking 3 mesjes oplossing:
- scheercomfort redelijk, kan beter
- gladheid kan ook beter
- duurzaamheid mesje: na een week wordt het minder (eens per twee dagen scheren met een warme huid en gebruik van De Vergulde Hand scheerscheep / kwast. Na de 5e keer werden de mesjes minder scherp, na de 8e keer sneed ik me.
Shaversclub 5 mesjes oplossing (even duur):
- superieur scheercomfort
- superglad, voelbaar beter , ook na een dag nog
- duurzaamheid mesje: nog steeds na twee werken geen problemen en het mesje in gebruik (elke 2 dagen scheren) .

Conclusie: jullie product is te duur in vergelijking met de andere online concurrent. Op het terrein van duurzaamheid (tijd dat het mesje meegaat) en de kwaliteit van het scheren moeten jullie je meerdere erkennen in Shaversclub The Executive oplossing (5 mesjes, zelfde prijs).

13 reacties

Bold King heeft mijn aankoop bedrag terug gestord
Reputatie 4
Badge +5
Jammer genoeg zijn reviews op websites niet altijd te vertrouwen... Vorig jaar stond er al een artikel over in de gids: Consumentengids 7/8 juli augustus 2017 reviews op websites
Dat sommige sites zelfs censureren maakt het niet beter. Ik vraag me af of anderen die dit meemaken hun review dan ook maar ergens anders plaatsen.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Vangolio ,

Van harte welkom op het forum en bedankt voor het delen van jouw (helaas bloedige) ervaringen met Boldking. Ik denk dat een verzorgingscrème niet echt opgewassen is tegen wat ik zie ik jouw foto.

Goed dat je i.i.g. kenbaar maakt wat je persoonlijke ervaringen zijn. Daar help je ook weer andere consumenten mee.
Ik heb de mesjes van boldking ook gebruikt, scheer me al jaren met gilette fusion en wilde eens wat anders proberen.
Wat een flop, een waar bloedbad.
En dan vragen ze of ik me wel goed scheer, dat doe ik dus al 50 jaar.

Als pleister op de letterlijke wonden boden ze me een mini trio verzorgingscreme aan van 8,50, geef gewoon mijn geld terug.

Ik gebruik geen Boldking, maar heb wel een tip, die in ieder geval voor mij perfect werkt. Ik scheer mijn hoofd twee maal per week kaal. Vroeger gebruikte ik verschillende varianten gillette scheermesjes, maar vond dat vrij prijzig. Nu gebruik ik al enkele jaren scheermesjes six (plus uiteraard de houder) van kruidvat met scheergel voor een gevoelige huid van gillette. Ik heb hierbij goed resultaat en is stukken goedkoper. Een mesje met zes bladen gaat bij mij weken mee. Ik zou zeggen probeer het eens.
Ik heb de mesjes van boldking ook gebruikt, scheer me al jaren met gilette fusion en wilde eens wat anders proberen.
Wat een flop, een waar bloedbad.
En dan vragen ze of ik me wel goed scheer, dat doe ik dus al 50 jaar.

Als pleister op de letterlijke wonden boden ze me een mini trio verzorgingscreme aan van 8,50, geef gewoon mijn geld terug.

Hi @Vangolio,

Zoals in eerder contact is besproken, we vinden het oprecht vervelend dat je dat is overkomen! Helaas kunnen we je ervaringen niet ongedaan maken.

Graag hadden we je persoonlijk even gesproken om tot een nader oplossing te komen en we hebben je destijds een aantal keren geprobeerd te bellen. Jammer genoeg konden we je telefonisch niet bereiken (zojuist nogmaals geprobeerd en helaas weer zonder resultaat, wellicht hebben we het verkeerde telefoonnummer?).

Uiteraard staan we nog open om graag met je in contact te komen, al is het telefonisch of weer via email. We horen in ieder geval graag of jij er ook nog voor open staat en komen graag samen tot een oplossing.

Laat het ons weten per e-mail (service@boldking.com) of privebericht.
Ik vind echt de aanbieding van de 3 zalfjes belachelijk.

*E-mailadres verwijderd door beheerder in verband met privacy.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Vangolio,

In verband met de bescherming van jouw privacy heb ik je e-mailadres zojuist verwijderd. Je kunt je e-mailadres uiteraard wel met @Boldking delen door ze een privéberichtje te sturen, of door ze te mailen.
Hi @Vangolio , we zijn blij dat we uiteindelijk toch wel tot een oplossing zijn gekomen!
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Vangolio en @Boldking,

Wij zijn nu natuurlijk ook wel razend benieuwd hoe jullie het probleem opgelost hebben. 😉
Bold King geeft wel aan dat ze diverse malen contact hebben gezocht, maar ik geloof daar niets van.
Ze hebben toch inmiddels mijn gegevens, maar ook nu hoor ik niets,
Reputatie 5
Badge +7
Fijn dat je je geld terug hebt gekregen @Vangolio, dank je wel voor je update!
Ik heb zojuist voor het eerst Bold King scheermesjes gebruikt. Zoals hierboven al genoemd, eenmaal uit de verpakking toont het erg goedkoop allemaal. Maar goed, ik heb Bold King de kans gegeven.
Ben gelijk begonnen met een scheerbeurt van de gehele kop rondom. ))
Al bij de 1e haal leek ik er volledig overheen te glijden. Ik moest regelmatig 2/3 keer halen om enigzins "glad" te krijgen. Glad werd het niet echt, maar met geduld is het gelukt.
Ik heb mijzelf op een aantal plekken open gehaald. En na het scheren, had ik een behoorlijke irritatie gevoel over de gehele kop.

Ik heb 20 jaar lang eigenlijk altijd Gilette gebruikt. Sinds ik m'n kop ook kaal scheer met een mesje, deed ik dit tegelijk met de rest vt hoofd. Ik gebruikte de mesjes vaak maar 1 keer. Ja dure hobby... maar ja 2 weken lang met uitslag na een scheerbeurt lopen is helemaal niks, dus dan maar iets duurder uit zijn.
En ja ik gebruikte altijd sensetive producten.

1 ding weet ik echt heel zeker; NOOIT geen Bold King meer voor mij!!

Reageer