Consumentenbond.nl

De beste anti-kater tips

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Lisa Boele schreef:

De beste remedie vind ik overigens om je de volgende dag eens af te vragen of de staat waarin je verkeert het alcoholgebruik van de voorgaande avond de moeite waard maakt..

Voor mij is dat de motivator pur sang om er weer even genoeg van te hebben.
Lisa Boele schreef:

..Ik kreeg twee keer te maken met nachtmerries...

Dit duidt op een onvoldoende inname (er was nog bewustzijn).
Reputatie 5
Badge +4
@Aardvark en @Léonz dank voor uw reacties. U hebt mij een vrolijk moment bezorgd want ik ben in lachten uitgebarsten, niet omdat uw reacties belachelijk, maar wel omdat ze zeer "to the point" waren. Ik heb het bewustzijn ooit 50 jaar geleden bij een verkeersongeluk verloren en sindsdien alles in het werk gesteld om dat niet opnieuw te laten gebeuren. Om de eenvoudige reden, dat dat bewustzijn de mens van het dierenrijk onderscheidt en er dus waardevolle levenslessen aan te ontlenen vallen.
Alcoholgebruik valt, wereldwijd gezien, onder een groot scala aan mogelijkheden om de banaliteit van het dagelijks leven voor een ogenblik buiten werking te stellen. Die behoefte is kennelijk universeel en maatregelen daartegen hebben nooit enig effect gesorteerd. Maar dat bewustzijn duikt steeds weer op en ik ben dus voorstander van het aangaan van de confrontatie met alles wat tot verlies van bewustzijn leidt en al doende staat dat het genot van champagne tijdens de jaarwisseling totaal niet in de weg.
Badge +1
Wie wil weten wat wetenschappelijk onderzoek uitgewezen heeft, verwijs ik door naar de volgende webpagina's van New Scientist (een Engels wetenschappelijk weekblad):
koffie?
N-acetyl-cysteine (NAC)
thee met veel suiker?
cactus-extract?
niet of met mate drinken
drink niet teveel
geen bewijs voor een effectieve anti-kater oplossing

Persoonlijk hou ik het op niet drinken. Een probleem dat je niet hebt, hoef je ook niet op te lossen.

Reageer