Consumentenbond.nl

Doe het zelf kassa Emtee supermarkt.

• 29 november 2015
  • 0 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Nieuwe deelnemer
  • 1373 reacties
De Emtee supermarkt in onze woonplaats heeft het systeem van Doe-het-zelf-kassa ingevoerd naast de normale kassa's. Je neemt een scanner mee in de winkel, en scant elk product dat je in je winkelwagen legt. Bij de Doe-het-zelf-kassa kan je dan meteen afrekenen zonder de boodschappen op de band te hoeven leggen. Af en toe doen ze een steekproef, maar dat is verder geen probleem.

Wat ik zou willen melden is, dat die scanapparaten erg nauwkeurig zijn. Als je ook maar even te lang op het product schijnt telt hij het artikel dubbel. Als het scanlicht niet op de streepjescode schijnt denk je dat het niet goed is, en scan je een tweede keer. Maar dat is ook het artikel dubbel lezen. Toen ik het ontdekte ging ik mijn lijstje af en zag nog drie andere dubbelen op amper 15 artikelen. Ik zou dit aan de Consumentenbond willen melden maar ik kan op de website nergens vinden waar ik dat moet doen, want het is geen klacht, slechts een melding of ze hier misschien eens naar willen kijken. Ik zit al 20 jaar in loondienst achter de computer, als het mij overkomt en je let niet op, dan overkomt het misschien ook andere mensen? Want bij het afrekenen betaal je wel allemaal voor die dubbelen, terwijl je slechts enkelen in je wagentje hebt.

Wat me ook opvalt, als ik samen met mijn vrouw bij de kassa kom krijgen we nooit een steekproef. Laatst was ik een keer alleen, hup, meteen steekproef. Dat is toch discriminatie?

0 reacties

Geen reactie

Reageer