Consumentenbond.nl

Dure aroma's bij Spa

• 27 mei 2015
  • 2 reacties
  • 187 Bekeken

Vandaag heb ik een flesje Spa Bruisend citroen gehaald, ik vind de meeste frisdranken veel te zoet en in Spa Bruisend zit wel een smaakje, maar totaal geen zoetstoffen, dus ook geen suiker.

De lijst met ingrediËnten is dan ook kort, 99,9% water en de rest is aroma, al dan niet kunstmatig.

Het flesje smaakwater kost nu, in de aanbieding, € 0,79 in plaats van de normale € 1,05. Een flesje normale spa rood kost € 0,62 dus tijdens de aanbieding betaal ik voor 0,1% smaakstoffen maar liefst € 0,17, als het watertje niet meer in de aanbieding is betaal je het waanzinnige bedrag van € 0,43 voor 1ml smaakstof, dat betekent dat het smaakstofje € 430,00 per liter kost. Deftig smaakstofje.

Voortaan haal ik gewoon een fles bubbeltjeswater van het huismerk en een klein flesje citroensap, ik laat mij geen knollen voor citroenen verkopen, maar ik vind de prijsstelling van Spa echt belachelijk.

2 reacties

U had het beeld compleet kunnen maken door ook de prijs van het water om te rekenen : € 0,62 per fles is - zelfs als het een anderhalve liter fles zou zijn - meer dan € 400 per kuub, dat betaal je in de Sahara niet eens. De kosten van de inhoud hebben tegenwoordig weinig meer te maken met de totale productieprijs, en nog minder met de verkoopprijs. Misschien dwingt uw supermarkt Spa om het normale water tegen kostprijs te leveren, en is de enige mogelijkheid om nog iets te verdienen de Spa Citron. Zelf mengen gaat prima, al prefereer ik een echte citroen boven zo'n geel plastic flesje.
Het ging mij om de prijs van het aroma, ik koop nooit plat water en koolzuurhoudend water alleen bij de goedkopere supermarkten, in dit geval had ik gewoon dorst, ik zag de aanbieding en had zoiets van, ach, laat ik het eens proberen. € 400,00 voor 1000 liter water is zeker veel, maar € 430.000,00 voor dezelfde hoeveel citroenaroma is schrikbarend.

Ik heb er wel over gedacht een apparaat te kopen om zelf bubbels in het water te stoppen, maar tot nu toe alleen apparaten gezien waar alleen het eigen merk patronen (met koolzuurgas) in passen en ik wil alleen een apparaat die geschikt is voor standaard patronen.

Reageer