Consumentenbond.nl

Ervaringen met diëten en dieetboeken

Reputatie 1
Badge +3
  • Betrokken deelnemer
  • 58 reacties
Wat zijn je ervaringen met het volgen van diëten? Welk dieet werkt voor jou, en welke niet? En welk dieet(boek) zou je iedereen aanraden? Help anderen met het delen van jouw kennis en ervaring!

11 reacties

heel tevreden met Nederland Slank. Zeer goed te doen en veel energie is ook meegenomen.

Badge
Ik ben 40 kg afgevallen door lekker te eten, alleen veel minder. Tussen de 1200 en 1400 kcal per dag. In het begin at ik bijv. sate met friet, bbq, pannenkoeken.. alles waar ik trek in had, alleen veel minder. Na een maand of 5 (en 18 kg minder) begon ik trek te krijgen in salades, groenten, soep, enz. Je krijgt dan echt een andere smaak. En honger heb je niet meer. Na 7 maanden ben ik verder gaan lijnen, maar rustiger (1500-1600 kcal) en dan heb je ook niet het idee dat je lijnt. Bewegen gaat vanzelf als je flink wat kwijt bent. Nu eet ik heel anders dan 2 jaar geleden. Je eten smaakt niet alleen beter, maar ik ben inmiddels ook van mijn vele kwalen af.

mijn persoonlijke succesvolle dieet was het anti snoep- dieet! De kilo's volgen er van af. Maar is voor ieder een wel anders!

Door het zoveel mogelijk vermijden van koolhydraten (aardappelen, pasta, rijst, brood, suiker) zonder ook maar een moment van hongergevoel 30 kilo afgevallen.

Ik heb goede ervaringen met Het E-power programma via FB. Het is niet zozeer een dieet maar een lifestyle change. Het enige wat wat lastiger is zijn de 3 detox dagen.Niet omdat je niet genoeg eet, maar de smoothie (1xp.d) is een monster. De basis is veel fruit en groente, slechte koolhydraten(tarwe, aardappels, witte rijst, suiker) verbannen en E-nummers vermijden. Dus zelf koken, en niet uit pakjes/potjes. De recepten zijn over het algemeen heel smakelijk, en je eet zoveel als je lust, verdeeld over 6 x p.d. volgens bepaalde regel. En je behoefte aan zoetigheid wordt ook bevredigd door allerlei elkkere dingen die je zelf wel moet maken.Ik voel mij veel fitter erdoor en ben ook behoorlijk afgevallen zonder l te veel moeite ervoor te moeten doen.

Ikben al ruim 10 jaar tevreden met Weight watchers! 30 kg afgevallen in eerste jaar en nog steeds 'op gewicht'!

ik ben 15 kilo afgevallen door in grote lijnen veganistisch te eten. Eens per week vis of kip.Voel mij er prima bij. Vooral het weglaten van alle zuivelprodukten voelt erg goed

Ik doe al 14 maand het 2 uit 7 dagen dieet waarbij ik op die twee dagen per week slechts 600Kcal eet en de rest normaal doe. Scheelt me 10kg en is prima vol te houden!

Gr W

Ik heb een zeer ingewikkeld dieet. Zoutarm, eiwitarm en kalium beperkt. Het dieetboek "eten met plezier" van de Nierstichting is een heel goed hulpmiddel.

Na het raadplegen van boekjes, sites en wat eigen ervaring heb ik een eenvoudig koolhydraat arm dieet, handig voor mij omdat ik veel onderweg ben.
Ik begin met een kom halfvolle yoghurt met zemelen. Wil je het zoet: stevia. Soms een fruit er door, anders appeltje mee.
Onderweg twee Atkins boterhammen (koolhydraatarm brood) met kaas, vlees, 100% pindakaas en tomaat. Soms een omelet met wat groenten en kaas. Ook beker karnemelk.
's Avonds een zak roerbakgroenten van 400 gr wokken met wat kip of spekjes of garneren met gerapste kaas. Daar lekker wat kruiden door heen naar keuze en ervaring.
Dit afwisselen met salade.

s avonds handje noten of stukje worst/kaas.

drinken: water, thee, koffie en rivella (naturel).

Je bent vooral weinig tijd bezig met het nazoeken van recepten. Dat kan in het weekend wel een keer.

Kilo per week er af en geen honger.
Reputatie 6
Badge +5
Minder vlees en andere dierlijke producten gebruiken scheelt al snel behoorlijk.
Geheel plantaardig kan natuurlijk ook, met veel verse groenten.
Het geeft ook veel nieuwe energie.
Verder liefst geen toegevoegde geraffineerde suiker meer gebruiken.
Geen alcohol.
En elke dag minimaal 30 minuten wandelen of fietsen.
Het lijkt misschien alsof je je van alles moet ontzeggen maar het resultaat is een sterk verbeterde gezondheid, zowel lichamelijk als geestelijk waardoor je allerlei ongezonde zaken niet eens meer wilt.

Reageer