Consumentenbond.nl

Ervaringen met versgefilterde melk

• 19 februari 2015
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Melkunie komt met iets nieuws: versgefilterde melk. Foodlog brengt het niet erg aantrekkelijk over, lees ook http://www.foodlog.nl/artikel/waarom-is-versgefilterd-langer-houdbaar/

Wat zijn jullie ervaringen met dit nieuwe product? En hoe denk je hierover?

3 reacties

Badge
Wat een flauwe kul. Vroeger op de boerderij werd de melk meteen na het melken meteen gefilterd. Dus het is niets bijzonders dat versgefilterde melk.

ik heb ook nog nimmer op een pak melk gezien dat de melk niet versgefilterd is.

Versgebakken brood is ook zo'n uitdrukking of versgesneden vleeswaren.

De leverancier probeert hiermee zijn verkoop op te krikken en heeft niets met de kwaliteit van een product te maken.
Reputatie 2
Badge +4

Wat een flauwe kul. Vroeger op de boerderij werd de melk meteen na het melken meteen gefilterd. Dus het is niets bijzonders dat versgefilterde melk.

ik heb ook nog nimmer op een pak melk gezien dat de melk niet versgefilterd is.

Versgebakken brood is ook zo'n uitdrukking of versgesneden vleeswaren.

De leverancier probeert hiermee zijn verkoop op te krikken en heeft niets met de kwaliteit van een product te maken.

Dat gebeurt toch al op de boerderij was ook mijn eerste gedachtegang E. Onrust. Toch smaakt het blijkbaar wel anders dan 'reguliere' melk. Heeft iemand al de proef op de som genomen?
Dat filteren van de melk op de boerderij moet je niet te letterlijk nemen.

Dat fillteren was nodig om de vliegen die ook van je melk wilden snoepen te beletten dat ze ook in de melkkan terecht kwamen.

Ook hadden sommige koeien erzin in om eens een pootje in de melkemmer te zetten.

Deze emmer met melk (en toebehoren ) ging dan door een soort zeef waartussen een soort filter van een watten achtige stof in was geplaatst en zo in de melkkan.

Als je dat filteren noemt?

[Opmerking redactie: zin in volledige hoofdletters aangepast]

Reageer