Consumentenbond.nl

Gehaktballetjes bij de plus

• 27 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo goededag ,

ik zit eigenlijk al vanaf september met deze vraag ... beetje laat maar toch.....

lang verhaal kort maken ... ik had zin in verse tomatensoep , maar weinig tijd ... op zo'n moment kies ik dan wel eens voor voorverpakt gesneden groenten en hierom dacht ik slim te zijn en al vers gedraaide balletjes erbij te nemen. Ik ben de laatste tijd iets bewuster met mijn voeding bezig en lees dus wel etiketten ... en wat schetst mijn verbazing ? er zat maar 13% vlees in ? 13% ?Ik ben naar de slager van de vleesafdeling gelopen en heb duidelijk gevraagd of dit een fout kon zijn op het etiket ... neen dit was niet het geval ... nou weet ik het allemaal niet , maar is dit niet verboden ofzo ? moet je niet een bepaald percentage aan voedingsmiddel in je product hebben om het als zodanig te verkopen ?

groetjes Cindy

2 reacties

Reputatie 2
Badge +4
In principe mag dit. Het percentage rundvlees wordt vermeld bij de ingrediënten aangezien het in de productnaam genoemd wordt. Dat dit rundvleesgehalte zo laag is, wekt wel verbazing op.

Dit product is eigenlijk een typisch voorbeeld waar we naar op zoek zijn binnen het topic ergernissen van (gepaneerd) vlees!

Ook zoeken we binnen het topic kletsplaatjes naar afbeeldingen van vlees waarvan de verpakking anders doet vermoeden dan de ingrediënten weergeven. Daar leent jouw voorbeeld zich uitstekend voor! Zou je de afbeeldingen van de soepballetjes ook in het topic kletsplaatjes willen uploaden?

In principe mag dit. Het percentage rundvlees wordt vermeld bij de ingrediënten aangezien het in de productnaam genoemd wordt. Dat dit rundvleesgehalte zo laag is, wekt wel verbazing op.

Dit product is eigenlijk een typisch voorbeeld waar we naar op zoek zijn binnen het topic ergernissen van (gepaneerd) vlees!

Ook zoeken we binnen het topic kletsplaatjes naar afbeeldingen van vlees waarvan de verpakking anders doet vermoeden dan de ingrediënten weergeven. Daar leent jouw voorbeeld zich uitstekend voor! Zou je de afbeeldingen van de soepballetjes ook in het topic kletsplaatjes willen uploaden?

Geplaatst door Linda op Okt 27, 2015.

oh ja hoor prima , fijn dat ik een steentje kon bijdragen .... ik vind het heuse wantoestanden

😠

Reageer