Consumentenbond.nl

Gezond afkoelen: light-ijs getest

• 16 juli 2018
  • 2 reacties
  • 577 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Naast de ouderwetse raketjes, dubbellikkers en roomijsjes zijn er tegenwoordig talloze andere ijsvarianten op de markt. Zo zijn er ook ‘’gezondere’’ varianten te vinden, zoals caloriearm of eiwitrijk ijs. Maar hoe gezond is dit ijs nou echt, en nog belangrijker: smaakt het ook goed?

We lieten onze panelleden 3 soorten vanille-ijs van de merken Oppo, Koupe en Breyers beoordelen. De uitslag vind je hier. Benieuwd hoe het er aan toe ging bij deze test, en wat de panelleden te zeggen hebben? Bekijk de video hieronder.

Kijk jij naar de ingrediënten of calorieën van het ijs dat je koopt, of ga je simpelweg voor de smakelijkste variant? Of heb je wellicht nog andere lekkere koude suggesties? Deel het hier!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Veel van die zogenaamde light producten worden vol gestopt met chemische zoetmiddelen als sorbitol, die ook allerminst gezond zijn.😝🤔
Als wij ijs kopen is het van de biologische winkel zonder geraffineerde suiker maar met natuurlijke zoetstoffen. Ook de vegan varianten zijn daar erg lekker.😋
Geheel plantaardig dus zonder dierenleed en veel beter voor natuur en milieu. 🙂
Ook maken wij zelf ijs en sorbetijs ( geheel van vruchten) met de Midas ijspan, heel simpel, gezond, goedkoop en heel lekker.😋
Reputatie 7
Ik hoef niet op de lijn te letten dus als ik trek heb kan ik me ongegeneerd volproppen met Magnums, liefst double, geen melkchocolade met nootjes of witte chocolade die geen chocolade is, de goedkope eigen merk waterijsjes van de supermarkt vind ik ook lekker maar die kan ik zelf maken, net als yoghurtijs met vers fruit erdoor, niet in zo'n ruimtevretend apparaat, zo nu en dan roeren werkt ook.

Reageer