Consumentenbond.nl

Goedkoop boodschappen doen - let jij op de kleintjes?

• 30 januari 2019
  • 28 reacties
  • 8171 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Wat wij ook nogal eens meemaken , is dat bepaalde aanbiedingen er helemaal niet zijn . Als dat te vaak gebeurt , vooral direct nadat de aanbiedingsdatum ingegaan is , laadt men de verdenking op zich , dat het een lokkertje is geweest om ons de winkel in te krijgen . Als dat te vaak gebeurt , maken ze zichzelf wel ongeloofwaardig . Ook komt het regelmatig voor dat het bewuste vak leeg is en in het magazijn nog wel wat is. Dan vraag ik dat dus. Ook bij een leeg schap wel eens een tegoedbon gehad omdat nog nieuwe voorraad verwacht werd die voor mij apart gehouden werd. Dat vind ik fantastisch dat sommigen zo ver willen gaan om klanten blij te maken . Ook wij kunnen onszelf prima beheersen . Handicap is dat het moment van eenmalige aanbieding vaak niet het moment is dat we dat nodig hebben. Als we het wel nodig hebben , is het vaak niet in de aanbieding. Vooral bij Aldi en Lidl. Artikelen die kunnen wachten maar wel een keer nodig zijn tracht ik mee te wachten . Andersom als iets toch wel weer op gaat kopen we in het voren als er flink mee te besparen is.
Reputatie 7
Badge +5
@E.T. Wiersum Dat is een goede opmerking, deze ervaring heb ik regelmatig bij Dirk en daar is het op=op, wel vreemd dat een product in de reclame na 2 dagen na het ingaan al op is of je krijgt het antwoord: we hebben het niet binnengekregen.
Bij Trekpleister krijg je een bon om het product tegen die prijs later op te halen.
Badge +4
Net als FredW zou ik ook graag naar een Duitse Aldi of Lidl gaan: heel vaak betere kwaliteit en nog goedkoper ook, maar ik vermoed dat FredW in een grensstreek woont zoals bijv. mijn oudste dochter die in Glanerbrug woont en af en toe ook haar boodschappen over de grens doet (in Gronau)
Dat is juist, ik woon in zo ongeveer het onderste stukje van Nederland.
Noorden: Duitsland (Aldi), Oosten: Duitsland (Aken), Zuiden: Belgie, Westen: nog een stukje Nederland, dan Belgie en een corridor naar boven naar de rest van Nederland.

Ik heb net ontdekt dat het toiletpapier op is, dus moet ik weer hoognodig naar de Duitse Aldi en dan ook gelijk maar een briefje maken voor andere zaken zoals deodorant, tandpasta, badschuim, pedaalemmer zakken en wat ik straks nog vind dat ik nodig heb.

Ik weet niet of het mogelijk is dat je dochter bij de Duitse Aldi bv. deodorant (Nivea, bijna de helft van de prijs in NL) en andere niet bederfelijke zaken voor jou inslaat, wat dan later gehaald/gebracht kan worden?
(ik denk maar even wat hardop)

Reageer