Consumentenbond.nl

Goedkoper biologisch eten, het kan!

• 25 maart 2019
  • 5 reacties
  • 736 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Consumentenbond team
  • 28 reacties
Het prijsverschil tussen biologisch en niet-biologisch eten wordt kleiner: het dubbele betalen voor biologische levensmiddelen lijkt verleden tijd.

Nog steeds betaal je best wat meer voor bio, en dat is ook logisch gezien de hogere arbeidsintensiviteit en de relatief mindere opbrengst van een biologische oogst.

Als jij biologisch eten belangrijk vindt, kun je toch goed betaalbare producten vinden. Het maakt nogal uit in welke winkel je ze koopt. Lees maar na in de prijspeiling die we bij supermarkten en biowinkels deden. Je zult zien dat je sommige biologische huismerkproducten zelfs goedkoper zijn dan een regulier A-merk!

Welke producten koop jij bij voorkeur biologisch? Praat mee!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Winterwortels, rode bietjes, vlees, het is vaak lekkerder, maar was/kook de biologische groente wel met extra aandacht, er zitten waarschijnlijk minder gifstoffen op en daardoor meer kans op virussen en bacteriën die problemen kunnen veroorzaken.
Reputatie 5
Badge +7
Ik koop vooral mijn vlees biologisch. Meer smaak en fijn dat die beesten een enigszins goed leven hebben gehad.
...fijn dat die beesten een enigszins goed leven hebben gehad...
Dus: gewoon geen dieren meer opeten.

Dieren zijn onze vrienden en onze vrienden eten wij niet op.
Reputatie 5
Badge +7
Dus: gewoon geen dieren meer opeten.
Daarover zijn de meningen verdeeld vrees ik 😉. Het topic Vlees minderen: begin jij eraan? heeft nog niet heel veel respons opgeleverd...
Hallo Natalie,

Het gaat hier niet om de meningen van anderen: het gaat om de eigen mening.

Je bepaalt toch zelf wat je eet?

Reageer