Consumentenbond.nl

Gourmetten en fonduen: zo houd je het veilig

• 17 december 2018
  • 15 reacties
  • 5093 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Lekker eten zonder je urenlang stressvol uit te sloven in de keuken? Het kan als je kiest voor een van de vele live cooking opties zoals een gourmetstel, grillplaat, fonduepan, pizzarette of binnenbarbecue. In dit gratis artikel geven we je tips en tricks om het makkelijk en veilig te houden – inclusief voedingstips!
Hoe pak jij gourmetten, steengrillen of fonduen aan? Deel jouw ultieme feestdagen-eet-tip hieronder!

15 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Ultieme feestdagen-eet-tip: NIET gourmetten, steengrillen of fonduen. Dit is niets anders dan een zwaktebod, uitgevonden door en voor mensen die te lui zijn om voor anderen te koken! 😙

Aardvark verwent zijn gasten altijd met een luxe, volledig zelfbereide zes-gangen diner. Alles lekker klaargemaakt onder de afzuigkap, hoef je ook niet naderhand nog een week je huis te luchten zoals bij gourmetten... 😎
Reputatie 7
Badge +6
Goede tips in dat artikel . Edoch met een gezond verstand komen de meesten daar ook wel op uit , mag ik hopen. 😉 Wij gourmetten graag op speciale dagen . Het kerstdiner koken gaat in ons gezin meestal gepaard met stress en ergernis. Ongeacht wie van ons in de keuken staat. Veel restaurants lijken in te zien dat ze meer klanten kunnen trekken tijdens de kerstdagen als ze meer keuze bieden . Daardoor hebben we nu een restaurant gevonden , met een kerstmenukaart die ons allemaal bevalt met onze ongelijke wensen. Dit jaar dus geen gourmet maar buitenshuis aanschuiven en naar binnen schuiven. 🍻 🍽
Reputatie 7
Badge +7
Aardvark verwent zijn gasten altijd met een luxe, volledig zelfbereide zes-gangen diner. Alles lekker klaargemaakt onder de afzuigkap, hoef je ook niet naderhand nog een week je huis te luchten zoals bij gourmetten... 😎
Hoe laat kunnen we aanschuiven, @Aardvark?😋
Reputatie 5
Badge +5

Hoe laat kunnen we aanschuiven, @Aardvark?😋

17:30 wordt de amuse geserveerd (witlofbootje met frisse garnalen en appel, en een warm kastanjesoepje)
Reputatie 6
Badge +5
Hmmm..
Ik vind gourmetten toch lekkerder.
Dan hoef ik al die vieze groenten niet te eten. 😉
Maar wel lekkere ei pannenkoekjes, en dat vlees.
Reputatie 7
Beetje erg gedateerd dat gourmetten, fonduen, barbecuen (met een Cobb kan dat binnen, wel buiten aansteken en binnen goed ventileren) Het is wel makkelijk als je gaat kamperen of op de boot als het warm genoeg is om de huif weg te halen.
Je kamer wordt vet, je gordijnen gaan stinken. Ik heb mijn zes gangen diner, misschien komt er nog eentje bij, op papier klaar en op de verse zaken na is alles in huis.
Reputatie 7
Er zijn restaurants waar je een min of meer voorbereide maaltijd kunt bestellen, zelf afmaken maar de instructies worden bijgevoegd. Voor mensen die niet veel tijd, zin of puf hebben lijkt me dat wel fijn.
Tja ik hou gewoon niet van koken, dus wordt er hier gegourmet met de kerst! 1 dagje, voor de rest eten we “normaal”😊.
Voor een klein groepje (max 6 personen) wat uitgebreider koken is niet echt een probleem maar ik moet niet denken aan n uitgebreid 6-gangendiner, dat gaat echt mn kookcapaciteiten te boven.
Reputatie 7
Tja ik hou gewoon niet van koken, dus wordt er hier gegourmet met de kerst! 1 dagje, voor de rest eten we “normaal”😊.
Voor een klein groepje (max 6 personen) wat uitgebreider koken is niet echt een probleem maar ik moet niet denken aan n uitgebreid 6-gangendiner, dat gaat echt mn kookcapaciteiten te boven.

Onderschat jezelf niet, een goede voorbereiding is het halve werk. Sommige dingen kun je dagen eerder klaarmaken en in de ijskast of de vriezer bewaren. Andere dingen een dag van tevoren (vlees marineren bijvoorbeeld), soep maken. Zet schaaltjes klaar, zorg dat de tafel gedekt is voor je gasten komen en laat je huisgenoten een handje helpen, behalve als je er eentje van rwee jaar hebt, die stop je in bed.
Nou momenteel 1tje van bijna n jaar die heel slecht slaapt😂
En ik weet wel dat je n hoop tevoren kunt doen, maar dan nog ...
Reputatie 7
Kom maar bij me in de leer, het is één van mijn hobby's. 😉
😂😂 Denk niet dat ik na ruim 40 jaar mog enthousiast word
Reputatie 7
Niet iedereen vindt koken verschrikkelijk leuk, ik heb een gruwelijke hekel aan handwerken.
Als iedereen gourmetten leuk en lekker vindt wordt het toch een leuke en smakelijke kerst. Vergeet alleen niet je gordijnen af te halen.;-)
Die gaan na de feestdagen in de was! En kijk, IK hou dus wel van handwerken etc😂😂
Reputatie 7
We kunnen elkaar dus iets leren. 🙂
fijne dagen.

Reageer