Consumentenbond.nl

Groene thee in de lift, Unilever zit er naast

• 31 januari 2020
  • 2 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Goes Groen, Groen bij de drogist, de Groene merken maken de wereld een beetje mooier, en zo heb ik wel wat reclame slogans aan me voorbij zien gaan. Groen, milieu, klimaat, ik heb er niet zo'n acht op geslagen, totdat ik vandaag uit de actualiteit haalde dat Groen en met name dus de Groene thee in de lift zit. Thee heeft in de wereld een omzet van 46,4 miljard (2018) en verwacht wordt dat het in 2026 ruim een 74 miljard  zal zijn  (Allied Merket Reseasrch). Het merendeel daarvan komt op conto van de Groene Thee. Unilever hoort bij de grootste thee-importeurs, zoals o.a. Nestle, Tata Global, Ito En, en in de VS o.a. Harvey and Sons, Republic of tea enz.  Maar helaas Unilever heeft gegokt op de zwarte thee (2/3 van haar omzet) en die daalt t.o.v. groene thee, muntthee, gemberthee e.d. Sneu voor Unilver, maar die is hard bezig de bakens te verzetten. Let u op wat voor thee u drinkt? De CB heeft een jaar terug wat  Feiten en fabels over thee op een rijtje gezet , www.consumentenbond.nl › gezond-eten › feiten-en-fabels-over-thee

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Een van de merken van Unilever Lipton, gebruikt kunststof theezakjes en conserveert de thee met suiker. Dat willen de mensen niet meer.

Reputatie 7
Badge +7

Daar zit een grond van waarheid in. Ik gebruik al jaren groene thee. Maar gewoon uit de super, eigen merk, of Lipton, of Pick Wick e.d. Tot een goede kennis me erop wees dat groene thee goed is voor de gezondheid maar wel de echte, de losse thee, dus terug naar de theeblaren. Het bevalt me prima, maar de tijd is nog te kort om conclusie te trekken over gezonder leven, maar dat zal best wel komen. En Unilever het zit even tegen met de verkeerde keus, maar dat zal best wel goed komen, de totaalcijfers van 2019 ken ik nog niet, maar ik verwacht weer een stijging. Groet Leo.

Reageer