Consumentenbond.nl

Hazelnoot, puur of melk. Is chocola goed voor elk?

Reputatie 3
Badge +2
De chocoladeletters en chocoladekruidnoten staren ons al een aantal weken aan in de supermarkt. Een excuus hebben we natuurlijk niet nodig om al dit lekkers te eten, maar 5 december geeft ons een extra reden om in te slaan.
Wist je dat velen chocola zo onweerstaanbaar vinden vanwege de theobromine die erin zit? Dat stofje heeft – net als cafeïne – een opwekkend effect. Maar hoe gezond is chocola eigenlijk? Lees meer over de (ook positieve!) gezondheidsfactoren van chocola.
Hoor de wind waait door de bomen, laat die chocoletters maar komen! Eet jij chocola zonder schuldgevoel of probeer je je toch in te houden?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Alles wat we erg lekker vinden is helaas vaak niet gezond. Ben gek op melkchocolade en witte chocolade . De minst gezonde dus. Geeft zeker een licht schuldgevoel . Ik probeer me te matigen of te stoppen met alles wat niet gezond is .
Reputatie 6
Badge +5
Ah, één voordeel, in alles zit wel iets wat goed is voor je, dus je kunt behoorlijk van alles wat eten, dan krijg je van alles wat goeds binnen.
Kun je ook lekker afwisselen.☺

In alles zit ook altijd iets wat minder gezond is, dus niet te veel eten en/of drinken van één ding, dan krijg je ook niet teveel binnen wat ongezond is.
Geheel zonder schuldgevoel eet ik zoveel chocolade als ik wil.

De prijs bepaalt de keuze van welke soort.

Natuurlijk heb ik niet zo vaak zin in chocolade, want ik eet gezond en de basis is dus altijd stevig verankerd.

Warme cacao is ook altijd lekker, evenals chocomel.

Maar ik drink liever thee.
Reputatie 5
Badge +4
Chocolade kruidnoten.... Da's dus een serieus probleem voor mij! Man man, wat zijn die krengen lekker!!
Gelukkig heb ik altijd al meer van puur dan van melk gehouden. Die franse mevrouw die 120 is geworden at een kilo chocola per week. Als ik elke dag een heel tablet van 100 gram eet zit ik daar nog flink onder - maar zoveel chocola eet ik nou ook weer niet. Wel neem ik nu geen koekjes meer bij koffie of thee - dat scheelt weer.
Michael Jackson zei/zong het al: "Don't stop 'til you get enough"!

Reageer