Consumentenbond.nl

hevige hoofdpijn na drinken Hertog Jan tripel bier

• 10 september 2018
  • 16 reacties
  • 2669 Bekeken

Onlangs heb ik ontdekt dat ik een dag lang hevige hoofdpijn krijg na het drinken van een flesje Hertog Jan Tripel. De pijn wordt niet minder na het innemen van 2 paracetamol tabletten, in tegendeel. Ik vraag me af of er niet meer mensen zijn met deze klacht.
Ik heb deze vraag ook aan AB-Inbev Consumer Care gesteld en zij lieten me een flesje Tripel opsturen. Dat is gebeurd en ik heb de bewijzen daarvan, dus ook van het afleveren in Breda.
Blijkbaar is het flesje toch zoekgeraakt want ik kreeg een week later een nieuw verzoek een flesje op te sturen. Bij navraag bij Consumer Care van AB-Inbev in Leuven werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. De laatste medewerker die ik aan de telefoon had begon een gesprek met een collega waarbij ik de indruk kreeg dat hij e.e.a. aan het nagaan was. Echter na enkele minuten legde hij de hoorn op de haak.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zou u willen vragen of u alleen Hertog Jan drinkt of ook ander bier of alcoholische dranken?
Reputatie 7
Ik zou u willen vragen hoeveel van die biertjes u heeft genuttigd ;-)
.
Dronk je dat bier voor het eerst? Zo niet, dan hoeft het daar niet aan te liggen, tenzij je een flesje verwart met een kratje.
Gebruik je vaker paracetamol? Daar kun je na verloop van tijd ook hoofdpijn van krijgen, dat klinkt misschien vreemd maar het is wel zo. .
Reputatie 7
Badge +6
Het nadeel van een glazen bierfles , die na reiniging weer gevuld wordt is , dat sommigen een leeg flesje gebruiken om iets in te bewaren wat er nadat hij later alsnog ingeleverd wordt niet goed uit te krijgen is bij het reinigen. Ook kan er na reiniging onbedoeld iets in komen. Dit komt zeer sporadisch voor , maar zou de verklaring kunnen zijn . Andere mogelijkheid is , dat je gewoon niet goed tegen die triple kunt. Ook kan het een eenmalig iets zijn . Soms ' valt ' een biertje gewoon niet goed. Maar die brouwerij had kennelijk geen zin om het te onderzoeken of er inderdaad iets in zat wat er niet in hoorde of ze wilden het niet vertellen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zie dat het 8,5% bier is. Alhoewel ik me altijd zeer vereerd voel om een Hertog Jan biertje te krijgen van een gastvrouw, krijg ik ook vervelende koppijn van 8% bier. Dat bier is te koop bij de Lidl en de Aldi. Om die reden koop ik het nooit meer. Van 6,5% bier en de gewone 5% pils heb ik nooit last behalve dan een kater als ik teveel zuip. Ik heb me er niet in verdiept, maar pils is een wat eenvoudigere manier van brouwen, en het echte bier krijg je door het langer te brouwen, en dan zit je op die 6,5%. Om 8-8,5% te halen wordt weer iets anders gedaan met het brouwproces, en daar krijg ik ook koppijn van. Inderdaad ook als het maar één 0,5 liter blikje is. Ik ben nog op zoek naar die gastvrouw die mij die 8,5% Hertog Jan voorzet.
Reputatie 7
Badge +7
Ik kan u niet helpen, ik heb die klacht die u heeft niet, maar ik drink dan ook geen bier. Ben daar niet fanatiek in om anderen aan te zetten ook te stoppen, dat moet echt iedereen zelf weten. Maar ik begrijp niet dat als je hevige hoofdpijn krijgt van dat flesje bier, dat je het dan nog drinkt.
Zonder meer data is er weinig van te zeggen. U zult het toch minstens twee en nog liever drie keer moeten proberen. De "traditionele" koppijn na drinken is uitdroging agv de alcohol, dat lijkt met één bier niet aan de orde dus probeer het nog eens liefst samen met nog drie proefpersonen en als u weer en als enige koppijn krijgt zit er iets in waar u blijkbaar gevoelig voor bent.
Reputatie 7
Worden flessen in een fabriek niet gereinigd met natronloog? Je slokdarm zal er niet blij mee zijn als er per ongeluk een restje is achtergebleven maar of je er ook hoofdpijn van krijgt weet ik niet. Ik denk ook dat je het nog een (paar) keer moet proberen, voor het zelfde geld is die hoofdpijn een voorbode van een stevige verkoudheid.
Reputatie 7
Badge +4
@J. Post
Ik schreef eerder: "Ik zou u willen vragen of u alleen Hertog Jan drinkt of ook ander bier of alcoholische dranken?"

Ter aanvulling:
Ik vroeg u dit om mogelijk te kunnen achterhalen of het specifiek met dit bier is, of er mogelijk iets mis is met dit bier, of met een bepaalde serie, of specifiek met dat flesje. Of dat u in het algemeen hoofdpijn ervaart na het drinken van alcohol. In dat laatste geval kan het "probleem" dus bij u liggen en is er mogelijk iets veranderd in uw gezondheid, waardoor u zo reageert.
Reputatie 7
Badge +7
Ik kan moeilijk meepraten over bier, want ik drink het niet. Ik heb alleen opgemerkt dat als ik ergens ziek van zou worden en zelfs genoemd hevig ziek, ik er meteen mee zou stoppen.
Even iets anders, ik denk dat J. Post allang te bedde ligt. Hij hoort ons niet meer en antwoord niet meer. Ik ga er vanuit dat ie slaapt en wellicht morgen zal antwoorden. Maar zou er zo een nieuwe topic van kunnen maken, het gebeurt maar al te vaak dat iemand een topic maakt en dan nooit meer van zich laat horen. Ik heb er al vele meegemaakt. Forumleden stellen vragen, willen meer informatie, maar je hoort nooit meer wat. Niet leuk om daar hier nu melding van te maken, Post antwoord wellicht nog, maar ik vind het onbegrijpelijk een topic te maken en nooit meer iets van je te laten horen.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @L.J.F. de Ruiter,
Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt, maar om één uur 's nachts niet reageren zegt natuurlijk nog niet zo veel 😉 En we gaan hiermee natuurlijk weer beetje off-topic 😉
Groet,
Celine
Reputatie 7
Badge +7
Volkomen gelijk, ik had al opgemerkt dat de meeste forumleden slapen. En om niet meer off topic te geraken heb ik een nieuwe topic gemaakt, want dat iemand 's nachts niet antwoord is begrijpelijk, maar sommige beginnen een topic en doen vervolgens helemaal niet meer mee. Persoonlijk vind ik dat niet leuk en ook niet horen, kijken wat anderen er van vinden in een nieuwe topic,
Reputatie 5
Badge +5
Zal wel een Double Magnum fles zijn geweest... 😉
Bier drinken moet natuurlijk ook met vallen en opstaan worden aangeleerd.
Denk ook aan de Post hoc ergo propter hoc drogredenering SVP: Het feit dat iets ergens op volgt betekent niet noodzakelijkerwijs dat het een ook de directe oorzaak er van is.
Reputatie 7
Badge +7
Ha @J. Post,

Heb je inmiddels toch nog een medewerker van Hertog Jan gesproken?
En ook niet geheel onbelangrijk: het weekend staat voor de deur... Heb je al een vervanger voor de tripel klaar staan? 😉

Proost!
Reputatie 5
Badge +5
En ook niet geheel onbelangrijk: het weekend staat voor de deur... Heb je al een vervanger voor de tripel klaar staan? 😉

Tip: Grolsch Kanon
(Jaren geleden eens een keer een stuk of drie flesjes kort achter elkaar gedronken, zonder echt op het etiket te letten. Laat ik het zo zeggen: toen ik opstond wist ik zeker dat de aarde plat was en je er wel degelijk vanaf kon vallen...)

Reageer