Consumentenbond.nl
Beantwoord

Hoeveel prijsverhoging is toegestaan?

• 15 juni 2019
  • 9 reacties
  • 850 Bekeken

Mijn favoriete wijn is bij de ALDI 50% in prijs gestegen in 1 dag! Mag dat?
icon

Beste antwoord door Imke 26 juni 2019, 10:58

@H.T.M. Smits, weet je inmiddels meer? Je zou deze vraag als lid van de Consumentenbond ook altijd nog kunnen stellen aan mijn collega's van Advisering. Zij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur telefonisch bereikbaar via 070 445 45 45.
Bekijk origineel

9 reacties

Natuurlijk, iedereen mag toch vragen wat hij wil en u hoeft toch niets te kopen. Wat niet mag is dat bedrijven onderling afspraken maken over prijzen of dat fabrikanten tegen winkels zeggen u moet het voor die en die prijs verkopen.
Reputatie 7
Als een fles van € 5 nu 7,50 kost is dat redelijk veel, een fles van € 50 zou dan € 75 kosten, dat is veel meer dan redelijk veel. Het kan aan de producent liggen.
Zijn de flessen nog de zelfde qua inhoud?
😏van €1,99 naar €2,99, dus goedkoop, maar blijft 50% erbovenop.
Maar toch: ik vind t toch raar😕
Reputatie 7
50 % is wel behoorlijk maar 1,99 voor een fles wijn? Nou zegt de prijs niet alles maar bij dit bedrag vraag ik me af wat voor bocht het is.
Badge +6
Hi @H.T.M. Smits, mocht je nog meer informatie willen over prijsverhogingen dan kun je ook eens kijken op deze pagina van onze website.
Het is laag aan alcohol en zoet, verder gaat mijn kennis niet Mrs.Jones😅
Badge +1
50 % is wel behoorlijk maar 1,99 voor een fles wijn? Nou zegt de prijs niet alles maar bij dit bedrag vraag ik me af wat voor bocht het is.

Aldibocht
Badge +6
@H.T.M. Smits, weet je inmiddels meer? Je zou deze vraag als lid van de Consumentenbond ook altijd nog kunnen stellen aan mijn collega's van Advisering. Zij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur telefonisch bereikbaar via 070 445 45 45.
Hallo Imke,
Dankjewel, dát is n goed advies👍

Reageer