Consumentenbond.nl

Hoeveelheid koffie in verpakking

• 10 april 2019
  • 25 reacties
  • 862 Bekeken

Badge +1
Beste allen,

Wij thuis hebben sterk de indruk dat het 500 gram koffie aroma rood grove maling geen 500 gram bevat. Misschien dat er bij de consumentenbond een vergelijking plaats kan vinden. Voorheen paste zo'n pak niet volledig in onze koffie bus en nu wel.

25 reacties

Heeft u het al gewogen?
Badge +6
Hi @G. van Voorn, leuk om je weer te zien op de Community! ☺

Zeker een interessante kwestie! Ik heb je suggestie voor dit onderzoek direct genoteerd. Omdat wij dagelijks veel suggesties ontvangen, kan ik helaas niet garanderen dat dit verzoek direct tot een test of artikel leidt.
Badge +1
Beste A. Deen,

Mijn vrouw en ik hadden gewed dat dit de eerste reactie zou zijn. Helaas beschikken wij niet over een apparaat die wij in ons bezit hebben. Mijn onderbuik gevoel zegt dat het niet klopt, 500 gram.
Reputatie 7
Badge +5
Het volume kan ook sterk afhangen van hoe de koffie gemalen is.
Wegen is de enige mogelijkheid om het zeker te weten.

Tip: in iedere supermarkt is er een weegschaal bij de groenten, hier kun je de verpakking wegen.

Op verpakkingen staat vaak een e op de Verpakking, dan moet het in de buurt zijn van die 500 gram, bij 500 gram mag er een 3% foutmarge zijn.
Als er geen e op staat moet het minstens 500 gram zijn.
Reputatie 7
Een keukenweegschaaltje is een heel handig ding, kost net zoveel als een pond koffie.
Badge +6
Ik ben toch nieuwsgierig, @G. van Voorn. Heb je inmiddels al een pak koffie kunnen nawegen, met de behulp van de tip van Bert?
Badge +1
Goedemiddag allen,

Inmiddels na mijn topic zijn er 3 reacties zijn er niet echt veel. Deze 3 reacties zijn met aanbevelingen hoe ik het kan uitvoeren. Maar geen van die 3 nemen actie dus ga ik zelf maar aan de slag. Reactie volgt.
Reputatie 7
Wat voor actie?
Badge +1
Het wegen van een pond koffie volgens mij was ik duidelijk.
Reputatie 4
Badge +4
Ik drink geen filterkoffie, dus ik kan dit niet testen, maar ik heb een mogelijke verklaring.

Fabrikanten gebruiken geijkte vulmachines en het komt hooguit incidenteel voor dat een vulgraad buiten de marge afwijkt. Er van uitgaande dat het gewicht dus hetzelfde is gebleven, is een verklaring dat het volume is afgenomen. En de enige manier om een gelijkblijvend gewicht te hebben, bij minder volume, is als de fabrikant de maling iets minder grof heeft gemaakt, want dan klinkt de koffie méér in.
Reputatie 7
Niet iedereen gebruikt pondspakken filterkoffie.
Reputatie 7
Badge +5
Goedemiddag allen,

Inmiddels na mijn topic zijn er 3 reacties zijn er niet echt veel. Deze 3 reacties zijn met aanbevelingen hoe ik het kan uitvoeren. Maar geen van die 3 nemen actie dus ga ik zelf maar aan de slag. Reactie volgt.

Waarom zou ik een pak koffie gaan wegen voor u?
En waarom gaat u zitten wachten op mij en ondernam u zelf geen actie om uw vraag beantwoord te krijgen?
Terwijl het uw belang is en ik geen pakken 500 gram koffie aroma rood grove maling gebruik?

Ik wil graag iets voor iemand doen die dat zelf niet kan uitvoeren, maar om zomaar allerlei actie uit te voeren voor iemand die dat zelf kan, dat vind ik zonde van mijn tijd, die kan ik beter aan anderen ten goede laten komen.
Reputatie 7
Wij van wc eend...
Badge +1
Goedenavond allen,

Ik ben eruit. Maar eerst wil ik reageren op Bert, ik heb de indruk dat uw reactie bij mij overkwam dat ik het u verplichte om e.e.a. uit te voeren. Dit is een community waar wij elkaar helpen met oplossingen etc. Hopelijk heeft u er niet van wakker gelegen want dat was niet mijn bedoeling, ik heb u niet verplcht om e.e.a. uit te voeren het is aan u of u reageert. Vandaag een pond koffie gewogen in een supermarkt en het was precies 500 gram, wel eerst de verpakking geopent en de inhoud in een plastic zak gedaan. Deze topic is nu gesloten, fijne en gezellige avond en een zonnige zondag toegewenst.

Het gaat een ieder goed.
Reputatie 4
Badge +4
Maar dan heb je nog steeds niet verklaard waarom de koffiebus nu minder vol zit...
Badge +1
Sinds kort heeft mijn vrouw een 3 delige set gekocht dat was mij ontschoten.
Reputatie 7
Iets ontgaat me maar ik kan er de vinger niet opleggen.
Reputatie 4
Badge +4
Ik snap het antwoord ook niet...
Badge +1
Goedemorgen allen,

Iets ontgaat me, ik snap het antwoord ook niet. Een 3 delige set bestaat uit een voor beschuit suiker en koffie. die vullen wij. De vorige waar de koffie in zat was een ander formaat. Fijne Zondag.
Reputatie 7
maar dat zie je toch als je (na misschien jaren) een andere bus gebruikt?
Badge +1
Beste mensen,

Wij hebben besloten geen reactie meer te plaatsen op deze topic. Tot ziens.
Reputatie 7
Tot schrijfs.
Reputatie 4
Badge +4
Dis in plaats van te merken dat er een andere voorraadbus gebruikt wordt, wordt meteen met de schuldigende vinger naar de fabrikant gewezen?

Schitterend 😂
Reputatie 7
De fabrikant had dat moeten weten. 😉
Dis in plaats van te merken dat er een andere voorraadbus gebruikt wordt, wordt meteen met de schuldigende vinger naar de fabrikant gewezen?

Schitterend 😂

Het is een verwerkingsproces. Eerst denk je dat je in de maling genomen wordt, dan wordt je er verdrietig van, dan wordt je er boos om en uiteindelijk accepteer je het (of niet).

Reageer