Consumentenbond.nl

Hummus! Lekker en gezond! Toch?

• 27 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 503 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Heb jij het al eens in huis gehaald, die gezonde kikkererwtenpasta? De een noemt het hummus, de ander houmous. Hoe het ook heten moet, het is een populair goedje.

Maar is de hummus uit de supermarkt echt zo gezond? En smaken ze allemaal hetzelfde? Onze testers gingen los op verschillende kuipjes uit de winkels. Bekijk de video!

Sommigen maken hummus liever gewoon zelf, lekker vers. Koop of maak jij liever? Deel je recept met hummus hier!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Het is lekker en gezond, wij kopen het in de biologische winkel. In de supermarkt ligt het tegenwoordig ook maar dan bevat het weer allerlei chemische toevoegingen, dus niet zo gezond. Maar altijd nog beter dan vleeswaren natuurlijk, want daar zitten helemaal veel ongezonde dingen in. Eigenlijk schaam ik me dat ik hummus niet zelf maak, omdat ik bijna alles zelf vers kook. Je kunt het behalve op brood ook lekker op toastjes, crackertjes of een rijstwafel doen, eventueel als variatie met bijvoorbeeld een beetje heel fijn gesneden ringetjes prei, wat bieslook of wat je verder lekker vindt.

Reageer