Consumentenbond.nl

Iemand net als wij ook slechte ervaringen met beschuitje.nl ?

  • 10 november 2017
  • 2 reacties
  • 1455 Bekeken

Badge
Onze nicht Jessica was uitbehandeld nadat bij haar voor de vierde keer leukemie was geconstateerd. Op 25 oktober zou zij gaan trouwen. We piekerden ons suf en hoopten dat een verzorgd ontbijt, misschien een leuk idee was. Via internet kwam ik uit bij Beschuitje.nl. Via de chat was mij helder geworden dat we een vast bezorgmoment konden vastleggen. De bruid vond het een heel lief cadeau en wilde het ontbijt graag de dag na haar huwelijk om 10.30 uur in ontvangst nemen. Ik bestelde op 18 oktober een luxe ontbijt en refereerde aan een chat met ene ‘Niels’ van Beschuitje dat het ontbijt gegarandeerd op 26 oktober om 10.30 uur bezorgd zou worden. Ik betaalde (gelukkig) met creditcard. ‘So far, so good’. Maar toen begon het. In plaats van gebruikelijk bij een webshop dat je direct na betaling een bevestiging ontvangt bleef deze te lang uit. Dat meldde ik om 15.44 uur. Kreeg vervolgens via de chat te horen dat bevestigingen bij creditcard betaling iets langer duren, maar dat ‘Niels van Beschuitje’ hem al zag staan. Eerst om 18.56 uur ontving ik de schriftelijke bevestiging.
Helaas had ik bij mijn bestelling een verkeerd (oud) adres opgegeven. Direct na constatering heb ik op 19 oktober direct melding gemaakt dat het adres veranderd moest worden in het juiste. Het was moeilijk om via de chat een bevestiging te krijgen. Op mijn verzoek mij per e-mail de wijziging te bevestigen werd niet ingegaan. Bij een nieuwe chatsessie werd mij bevestigd dat op 26 oktober 2017 om 10.30 uur op het juiste (nieuwe) adres zou worden bezorgd.
Echter op 26 oktober werd er helemaal geen ontbijt bezorgd. Ik schreef de ontbijtservice per e-mail: ‘Jullie hebben heel wat uit te leggen. Jullie hebben de bestelling vandaag NIET zoals afgesproken om 10.30 uur bezorgd. Sterker nog, jullie hebben helemaal, NIET bezorgd. In ieder geval niet op het gewijzigde adres! Hierover is het laatste woord nog niet gezegd. Ik ben maandag weer terug in Nederland. Voor die tijd verwacht ik van jullie een uitgebreide verklaring en een uitzonderlijk gaaf voorstel hoe u denkt dit op te gaan lossen. U kunt het bruidspaar in ieder geval al niet meer het eerste ontbijt als echtpaar bezorgen. Zeer kwalijk!!!!
De volgende dag kwam de reactie van de ‘klantenservice van Beschuitje.nl’. Met dat antwoord kwam de aap uit de mouw. Het ontbijt was ondanks mijn wijziging en door Beschuitje.nl via de chat bevestigde gewijzigde afleveradres toch op het eerder opgegeven onjuiste adres bezorgd.
Op maandag 30 oktober moest ik hen mailen: ‘…Schreef ik vorige keer nog: ‘U kunt het bruidspaar in ieder geval al niet meer het eerste ontbijt als echtpaar bezorgen’ nu kan ik u mededelen dat u het bruidspaar al helemaal geen ontbijt meer kunt bezorgen. De bruid is namelijk gisteren overleden. Als u uw zaakjes voor elkaar had gehad, had zij de dag na haar huwelijk nog ergens van kunnen (na)genieten. Zelfs dat heeft u met uw blunder haar dus ook ontnomen en daar is zeker het laatste woord nog niet over gezegd. Bovendien merk ik op dat het bijzonder klantonvriendelijk is dat u alleen telefonisch op een duur betaalnummer bereikbaar bent. Ik ben zo beschaafd u nogmaals in de gelegenheid te stellen met een gepaste reactie en voorstel te komen en verwacht vandaag nog omwille van de dossiervorming een schriftelijke reactie van u en dat mag per mail!
Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk dat, nadat Beschuitje.nl kennis had genomen van het overlijden van de bruid zij per mail reageren met: Beste meneer x, Hartelijk dank voor uw mail. Heeft u voor mij de email waarop de wijziging is doorgevoerd? Ik kan deze namelijk nergens terug vinden, en dit is volgens onze algemene voorwaarden noodzakelijk (https://www.Beschuitje.nl/page/voorwaarden/).
Ondanks het door mij op 19 oktober gedane verzoek de wijziging per e-mail te bevestigen, hetgeen deze organisatie dus heeft nagelaten, vroegen zij mij nu om die mail. Het wordt nog merkwaardiger dat zij zich vervolgens, gespeend van enig inlevingsvermogen, lomp gaan opstellen zonder ook maar enig begin van excuses te maken, verwijzend naar algemene voorwaarden.
Mijn boosheid nam steeds verder toe en ik maakte kenbaar dat beschuitje.nl met een passende oplossing kon komen en de zaak nog binnenskamers kon houden. Beschuitje.nl durfde zelfs met een dreigement te komen als ik de kwestie in de openbaarheid zou brengen: ‘… Ik wil best uw aankoopbedrag retourneren, maar daarbij stel ik een eis. Mocht ik ergens op internet of in de media iets lezen over deze kwestie, dan klaag ik u aan voor smaad en of laster. Bent u het niet eens met mijn voorstel dan verzoek ik u zich te wenden tot een klachtencommissie danwel een geschillen commissie te benaderen. Met vriendelijke groeten,’
Gelukkig had ik dus betaald met mijn creditcard. Inmiddels heb van de ING-bank de betaling al weer terug ontvangen. Aanklagen voor smaad en laster? Die lomperiken van Beschuitje.nl, gespeend van enig inlevingsvermogen, doen hun best maar!

2 reacties

Het is inderdaad opmerkelijk hoe een organisatie die op het internet zaken doet weinig adequaat om kan gaan met wijzigingen. Ik kan zo een aantal ervaringen opsommen waar het ook hier fout ging. En bedreigingen met niet terugbetalen / terugnemen van producten hoewel je er recht op hebt omdat je een slechte review hebt geplaatst kan ik ook geven.

Als er in het initiële bestelproces iets fout gaat is het regelmatig een erg lastige opgave om dat alsnog in goede banen te leiden. Kennelijk is het digitale systeem zo ingeregeld dat wijzigingen niet goed worden verwerkt. Dat levert veel frustratie en problemen op. En als je dan pech hebt krijg je ook nog eens een figuur van de organisatie die niet schroomt om druk uit te oefenen om dit niet publiek te maken of je review aan te passen zodat het past in het beeld dat ze graag willen zien van hun organisatie en dienst. Fietsenwinkel.nl is ook zo'n bedrijf.
PUUR BEDROG; OPLICHTERS; NOOIT ZAKEN DOEN
Dit is van dezelfde eigenaar (Niels Hogenboom) als OntbijtjeThuis en Beschuitje.nl. Je bestelt een duur pakket en komen niet leveren. Geen reactie of flauwe smoezen. Als je het niet hard speelt krijg je je geld niet terug. Volhouden om je geld terug te krijgen en advokaat inschakelen! Deze Niels is al eens op Kassa behandeld voor oplichting met zijn vorige soortgelijke bedrijf (https://kassa.bnnvara.nl/media/500783). Bij elk bedrijf van hem past hij dezelfde strategie toe van niet leveren maar wel incasseren.
Hij woont op mgr. Schravensweg 20 in Lottum (lb), daar kun je dan verhaal halen. Hij staat dom genoeg met kop en al op linkedin, trots dat hij zo goed in ''business'' is.

Reageer