Consumentenbond.nl

Iglo Ping en Klaar Andijvie stamppot

• 23 januari 2019
  • 14 reacties
  • 1868 Bekeken

20-01-2019 heb ik de andijvie stamppot Ping en Klaar aangeschaft om dit eens te proberen.
De afbeelding op de verpakking komt absoluut niet overeen met datgene wat uiteindelijk op je bord ligt.
Mijn idee was dat de spekjes er misschien wel ergens in aanwezig waren, maar dan tot meel vermalen. De stamppot smaakte ook absoluut niet naar andijvie. Het uiterlijk was meer een baby prutje en het was werkelijk niet lekker. De helft weggegooid.
Reactie aan Iglo gevraagd maar nog niets gehoord.
Wie heeft er ook ervaringen met Ping en Klaar van Iglo?

14 reacties

De helft weggegooid.
Dat had u nu principieel niet moeten doen.
Reputatie 7
Badge +6
Producten zien er in de reclame en op de verpakking vrijwel altijd veel beter uit. Een vorm van de kluit belazeren . Zo gaat dat nu eenmaal . Mijn ervaringen van kant en klaar maaltijden wisselt van matig tot slecht . Wij koken veel liever zelf en zo veel mogelijk vers . Daarbij ook nog zo veel mogelijk uit eigen tuin.
Reputatie 7
Gewoon lekker vers koken, dat kost lang niet zo veel tijd als soms wordt gedacht. Bovendien hoef je voor stamppot de andijvie niet te koken.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @W. Moesman, en heb je je inmiddels gewaagd aan de verse andijvie stamppot? Mét zelfgebakken spekjes? 😉 Ik ben ook niet zo van de opwarmmaaltijden, gelukkig heb ik een fijn recept van mijn mama, lukt altijd. Mocht je die willen hebben... ik hoor het wel!
Reputatie 3
Badge +4
Gewoon lekker vers koken, dat kost lang niet zo veel tijd als soms wordt gedacht. Bovendien hoef je voor stamppot de andijvie niet te koken.

Als je het nog sneller en makkelijker wil, veel eetgasten hebt, kun je ook nog kiezen voor een klant klare aardappelpuree, opwarmen in magnetron en ping, scheutje sour cream erbij, doorroeren en heb je er in ieder geval verse andijvie bij.
Reputatie 7
Maar puree uit een pakje is niet te eten. Alleen mousseline kan ermee door maar die verkopen ze niet in Nederland. Puree heb je zo gemaakt, piepers kun je desnoods in de magnetron koken, scheelt wel vijf hele minuten, Piepers door de pureeknijper, peper, zout, noot, room, eidooierr, kluitje boter met een vork erdoor roeren en klaar. Als je een mixer gebruikt, vooral een staafmixer, kun je het altijd nog gebruiken om behang te plakken.
Reputatie 3
Badge +4
Maar puree uit een pakje is niet te eten. Alleen mousseline kan ermee door maar die verkopen ze niet in Nederland. Puree heb je zo gemaakt, piepers kun je desnoods in de magnetron koken, scheelt wel vijf hele minuten, Piepers door de pureeknijper, peper, zout, noot, room, eidooierr, kluitje boter met een vork erdoor roeren en klaar. Als je een mixer gebruikt, vooral een staafmixer, kun je het altijd nog gebruiken om behang te plakken.

Bedoelde ook niet uit een (droogpoeder) pakje, maar die in een schaal zit, bij de voorgebakken aardappels (vers, althans, staat er op, met boter etc. weet ook niet , wat u met mousseline bedoeld, maar denk dat die in schaal er aardig op lijkt) . Voor mijn verjaardag gebruikt bij boerenkool met Veluwse (verse) rookworst,
Mijn zus heeft pan leeg geschraapt, had eigenlijk eens zoveel moeten maken.
Heb trouwens vorige maand de verse (huismerk) kant en klare kerriesaus geprobeerd, wat een tegenvaller, vleugje ananas , was wel een behoorlijke vleug, veel te zoet!
Reputatie 7
ik hoef geen kant en klaar eten, behalve de voorraad maaltijden die ik zelf maak, Wel een paar keer iets k&k geprobeerd dat er smakelijk uitzag maar tot nu toe belandde alles na een paar happen in de vuilnisbak. Bovendien zit er veel te veel zout in en te weinig voedingsstoffen.
Reputatie 3
Badge +4
ik hoef geen kant en klaar eten, behalve de voorraad maaltijden die ik zelf maak, Wel een paar keer iets k&k geprobeerd dat er smakelijk uitzag maar tot nu toe belandde alles na een paar happen in de vuilnisbak. Bovendien zit er veel te veel zout in en te weinig voedingsstoffen.

Kan ik me voorstellen dat iemand, die bijvoorbeeld door een reorganisatie tegen de 2 uur per enkele reis extra reistijd kwijt is, kinderen heeft, mantelzorg voor familie verzorgd, daar allemaal geen tijd voor heeft en dan probeert het zo goed mogelijk te doen
Reputatie 7
Dat valt heel erg mee. Ik ben ook mantelzorger, mijn moeder is 95 en dement, mijn man is hartpatiënt en ik ben ook niet 100 % gezond.
Verder doe ik veel voor de VvE, veel voor een andere bewonersorganisatie, ik doe de correspondentie en administratie voor een kennis, geef wat Nederlandse les, alles onbezoldigd, en heb daarnaast een huishouden, een boot waar je ook weleens iets moet schoonmaken of schilderen, kleinkinderen en een bij tijd en wijle hulp behoevende buurvrouw. Ik heb het drukker dan toen ik nog werkte en soms weken maakte van 65 uur en langer, ik zat regelmatig op zondag op kantoor. Ik heb altijd gekookt, behalve als het 's avonds later werd dan 21.00, dan vroeg ik mijn echtgenoot me op te halen en dan gingen we naar een restaurant. Hij was ook heel vaak laat. Je hebt in minder dan een half uur een smakelijke maaltijd, of dat nou de gewone pot is of iets meer exotisch. Als je maar zorgt dat je vriezer en voorraadkast gevuld zijn en beseft dat een goede voorbereiding het halve werk is.
Reputatie 3
Badge +4
Met alle respect @ Mrs.Jones, wat u allemaal doet en heeft gedaan.
Iemand met een minimum salaris, heeft echt alle moeite hoofd boven water te houden, laat staan een boot, waarvan menigeen kan dromen, of c.q. een eigen huis, of een auto, waarmee een echtgenoot je kon c.q. kan ophalen!
Niet iedereen heeft deze luxe!!!!
Reputatie 7
Zo luxe leef ik anders niet, ik kan gewoon goed met geld omgaan en sparen waardoor ik nooit hoef te lenen, behalve dan de hypotheek, en die boot is geen miljoenenjacht met bemanning, mijn huis is 75 m2 en de auto is bijna vijf,

Iemand met een minimum salaris houdt meer over door zelf te koken i.p.v. dure en helemaal niet gezonde k&k maaltijden en ook geen voorgesneden groenten (droogt uit) te kopen, het scheelt ongeveer een derde.
Vanvond voor het eerst de andijviestamppot gehad: uitgesproken vies!
De kipfilet vond ik wel lekker, maar veel te weinig sperziebonen.
Reputatie 7
Zonde van het geld dus. Misschien de kip met boontjes niet maar het is ook een kwestie van smaak, meer kruiden, minder kruiden, wel of geen zout, puree of gekookte of gebakken piepers.

Reageer