Consumentenbond.nl

Ik eet elke dag een handje ongezouten noten. Ja of nee?

Reputatie 2
Badge +4
De nieuwe schijf van vijf bevat het advies om iedere dag een handje ongezouten noten te eten. Zoals het Voedingscentrum zegt: 'Noten verlagen net als peulvruchten het LDL-cholesterol, en dat is goed voor je bloedvaten. Noten verlagen ook het risico op hartziekten. Met een handje per dag krijg je flink wat onverzadigde vetten binnen die helpen je bloedvaten gezond te houden'.

Eet jij elke dag een handje ongezouten noten, ja of nee?

Laat het ons weten in een reactie!

Het topic is gesloten voor reacties

12 reacties

Voedingscentrum? Schijf van Vijf? Absoluut niets van aantrekken!
Reputatie 2
Badge +4
Ik probeer het wel, door bijvoorbeeld noten over mijn avondmaaltijd te strooien, op een hartig belegde boterham te doen of gewoon uit het vuistje te eten. Maar iedere dag lukt me niet, daarvoor zit het nog niet helemaal in mijn systeem. Bovendien zijn noten duur! Dat weerhoudt me om ze altijd in de voorraadkast te hebben staan.
Iedere dag verdeeld over 's morgens en 's middags soms 's avonds bij glaasje drinken ( nee geen alcohol )

...( nee geen alcohol )...

Geplaatst door Paul Rooth op Apr 8, 2017.
Gelukkig! U liet mij al schrikken.
Hoezo Gelukkig ? Gezellig ken ook zonder alcohol
Hallo Paul,

Persoonlijk ben ik een zeer overtuigde thee-drinker, dus ik sluit mij volledig bij u aan.
Ik probeer wel dagelijks ongezouten noten te eten, zo een handje of door het eten, maar het lukt niet altijd. Maar ik vind het wel goed om het regelmatig te eten.
Ik eet bijna elke avond een handje vol ongezouten noten, heerlijk! aukje
Badge
Ik begin de dag met muesli en om die saaie bedoeling wat op te leuken, doe ik er vaak noten en (vers) fruit bij. Dus ik red een klein handje noten wel min of meer.
Badge +1
Een paar verkruimelde walnoten over de sla, maar dat is geen handje. En soms een heel schaaltje bij de computer.
Ik heb altijd ongezouten noten in de auto liggen voor als ik 's avonds naar huis rijd (meestal 1 - 2 uur). Een handje vol stilt al de trek. Lekker en gezond, voor zover ik weet. Eet ik ook minder zodra ik thuis ben.
ik ben (hopelijk tijdelijk) verslaafd aan pistache noten. Als ik mij goed herinner uit gezondheidoogpunt een waardeloze noot. Tsja....