Consumentenbond.nl

Ik kwam een artikel over gezonde voeding tegen. Wat is jullie mening hierover?

• 15 februari 2017
  • 3 reacties
  • 646 Bekeken

Ik ben al langere tijd bezig met gezond eten en ik kwam recentelijk een artikel tegen dat claimt dat we helemaal niet weten wat gezonde voeding is. Lees het artikel hier. Er staan nog andere artikelen op de website waar er nog dieper op ingegaan wordt.

Het klinkt naar mijn idee erg logisch, maar er staan een hoop dingen in die gevestigde kennis tegenspreekt. Zo wordt onder andere het voedingscentrum tegengesproken op de website. Wat is jullie visie hier op? Denken jullie dat we inderdaad anders moeten kijken naar gezonde voeding?

3 reacties

Ik kan me er wel in vinden en ik zou niet weten waar dit het voedingscentrum tegen spreekt. Aan de andere kant ken ik geen onderwerp met uitzondering van religie waarover mensen zoveel verschillende dingen geloven, voelen, weten, beweren en verspreiden als voeding. En dan delen beide onderwerpen ook nog "hoge priesters" die elkaar tegen spreken zodat je feitelijk niet weet wie of wat je moet geloven.
Ik vind het zelf ook zeker wat hebben. Alleen zegt het voedingscentrum dat bijvoorbeeld brood gezond is. En op die website staat dat het moderne brood eigenlijk te weinig goede koolhydraten bevat waardoor het weer niet gezond is, maar dat het vroeger dan weer anders was.

Nu moet ik zeggen dat ik het voedingscentrum advies absoluut niet volg, want de hoeveelheden die zij aanbevelen krijg ik niet weg op een dag! Het enige waar ik aan kom is de groente, haha.

Vooral de vezels kan ik me goed in vinden, want ik heb altijd al darmproblemen gehad, maar als ik veel vezels eet heb ik veel minder last!
Ik ben het voor een groot gedeelte wel eens met het artikel. Wat het brood betreft je kan dan het beste volkoren brood eten. Meeste andere brood is of wit brood wat bruin er uit ziet door de pitten en soms zelfs door de suiker of bruin maar daar zitten ook al veel minder goede vezels in.

Reageer