Consumentenbond.nl

Ikea moet zich schamen?

• 22 mei 2015
  • 3 reacties
  • 1506 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Kijk nu toch eens: (screenshot van Facebook-bericht) het ontbijt, de lunch en het diner (!) van Ikea. OK, het is belachelijk goedkoop, maar verkoop het niet als maaltijd. Wat een ongezonde hap, en dus wat een slecht voorbeeld.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag, Ik heb niks tegen Ikea in het bijzonder, ik kom er veel en graag. In uw reactie ligt al deels besloten wat mijn probleem is: van een bedrijf als Ikea, met al hun goede ideen en voornemens verwacht ik een betere hap dan wat ik hier op de foto zie. De teneur van de meeste reacties op hun facebook-item was dan ook: jasses, wat ziet dat er ongezond en slecht uit. En dat moeten ze toch niet willen. Ik zou van hun juist een voorbeeldfunctie willen met groener en minder vet eten als lunch en vooral diner.
Reputatie 3
Badge +3
Beste H.G., dank voor al je uitgebreide reacties; het heeft duidelijk een snaar bij je geraakt. In ieder geval weet ik nu ook wat meer over de achtergronden van ikea. Hartelijke groet, Elodie
Reputatie 7
Badge +5
Waar die reactie van H.G. gebleven is weet ik niet. Tenzij dat H.G van Rheenen was want dan begrijp ik het wel. Je hebt misschien een punt als je zegt dat de voorbeeldmaaltijden iets misplaatst zijn maar IKEA verkoopt ook heel gezonde dingen zoals zalmsalades, zalmbroodjes en carpaccios. Er is dus voor elk wat wils en het menu is uitgebreid. Ik kom er elke week één keer en met veel plezier. En de hele winkel vind ik ook geweldig!!! Als je bijvoorbeeld een LED-lamp nodig hebt dan kom je er daar bakken vol van tegen. Het restaurant zit ook elke keer redelijk vol. Tja, een hoop mensen vinden patat nu eenmaal lekker. En als je vindt dat patat ongezond is, nou dan neem je toch wat anders wat wel gezond is? Er is voor elk wat wils.

Of die lampen de Consumenten LED-lamp met glans doorstaan weet ik niet maar ze zijn volgens mij ook niet zo duur. Ik heb er een paar in huis.

Een ander punt dat ik hoorde is dat het personeel weer niet zo goed behandeld zou worden maar dat is een onderwerp van andere orde ............ als het waar is!!

Reageer