Consumentenbond.nl

Kippenbout mét rugstuk

Badge
Het is sinds een tijdje dat in bijna geen enkele supermarkt meer kippenbouten mét "rugstuk" verkocht worden. Om een of andere reden is men daar te decadent voor geworden want dat stuk eet men toch niet op? Ik vind het een bijzonder kwalijke wending, eens te meer omdat ik juist dat rugstuk er helemaal bij vind horen en het altijd een extra smuldimensie vind toevoegen.

Ik snap al helemaal niet dat voornamelijk bij het scharrelvlees zo'n wending plaats vind. Ik heb het idee dat men steeds bewuster op het eten let maar oh wee als het vlees in de verpakking nog enige kenmerken vertoont van een beest. Als het zo is dat men het "rugstuk" al sowieso niet wil eten raad ik hen aan om gewoon alleen filet te kopen zodat de markt ons liefhebbers van verscheidenheid en authenticiteit gewoon een kippenbout mét "rugstuk" kan blijven aanbieden.

Wist u dat het "rugstuk" echt van de rug van de kip komt. De poten zitten als het ware aan de rug verbonden. Maar goed wie let nou helemaal op de anatomie van een kip. Als we maar te vreten hebben niet? Met het zogenaamd steeds bewuster eten lijkt men steeds onbewuster te worden over waar het vandaan komt en wat het was.

Er wordt ook geen alternatief aangeboden, hoewel de goedkoopste aanbieders het rugstuk wel laten zitten. (dat was ook de reactie van AH bij wie ik een klacht indiende) Moet ik dan als genieter van deze delicatesse overgaan tot het kopen van niet scharrel/biologische kip? Ik heb er graag nog een Euro extra voor over hoor.

Ik wordt serieus verontrust door deze teloorgang in onze samenleving, snik.
Vandaar deze oproep om toch in hemelsnaam het rugstuk van de kippenbout in ere te herstellen. Gaarne (scharrel)kippenbouten mét RUGSTUK alstublieft!

P.S. : Ach,... wordt toch vegetariër!

2 reacties

Badge
Beste Bert,
het gaat mij niet om de prijs van het product, ik zou zelfs liever iets meer betalen als het rugstuk er maar aanzit. Ondertussen is wel duidelijk dat niet erg veel mensen hier de doordringende boodschap ontleden. (hoewel er 249 mensen het bekeken hebben, ons inbegrepen) Het gaat mij namelijk om de teloorgang van degelijke tastbare etenswaren. Géén, het zal wel, bestellen.nl producten, maar 1 op 1 enzovoorts, gewoon kippebouten mèt rugstuk snap je? Ondertussen worden we zelf evenzo ontleed van een rechte rug, door allerlei "smart" technologie!
Reputatie 6
Badge +5
Ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren, alles wordt in eenheidsstukken gehakt en zodanig verkocht.
Hele kippenpoten, hele karkassen en hele filets, aparte dingen worden te duur.

Ik koop hier bij de Turkse Supermarkt de lekkerste hele kippen.
(Heb ze van alle supermarkten in de omgeving geprobeerd, maar de filets zijn zelfs nog sappiger als ze uit de diepvries komen dan de meeste verse uit de supermarkten. En ik betaal bij de Turkse Supermarkt net zoveel of zelfs minder dan in de grote supermarkten.)

Als ik poten met of zonder rug en filet wil, heb ik dat en van de rest bouillon trekken of heel grillen en dan heb je alles om te eten.

Reageer