Consumentenbond.nl

Kleurrijke groente smoothie

• 27 februari 2019
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

In de Gids 3 van 2019 staat een klein artikel over groente smoothies. Je koopt in dit voorbeeld 6x 75gram groente voor 5,65. Pepperduur natuurlijk, een zak wortels (en andere ingredienten) zelf koken en zelf blenden is bij dagelijks gebruik een stuk goedkoper.

maar wat me bij de AH smoothie samenstelling opviel is dat er geadverteerd wordt met 100% groente 49% wortel, 23% pompoen, 20% zoete aardappel), 8% mango, antioxidant (ascorbinezuur [E300]).

In werkelijkheid zit er dus maar 60% in, deg rest is water. Je hebt daarmee 3 a 4 flesjes nodig om aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid te komen . Je betaald feitelijk voor de houdbaarheid en het gemak. Dat heeft AH weer slim gedaan, los zijn de fles in de “”aanbieding “ voor 1 euro, dus als implus aankoop superduur. bijvoorbeeld na het sporten langs deze super ] even 1 flesje wegdrinken, ivp een 6pack mee sjeulen.

Leuk artikel alleen jammer dat de CB deze aspecten vergat 🙂 ik zou zeggen ga zelf koken, ben je ook in beweging

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hi @mieppieWie,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je topic niet helemaal. Hoe kom je aan 60%? En natuurlijk is het grootste gedeelte water, daar groente en fruit sowieso grotendeels uit water bestaat. Ik zie je toelichting graag tegemoet. 🙂
Hi @mieppieWie,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je topic niet helemaal. Hoe kom je aan 60%? En natuurlijk is het grootste gedeelte water, daar groente en fruit sowieso grotendeels uit water bestaat. Ik zie je toelichting graag tegemoet. 🙂

de 100% groente gaat over de 75gram in deze groenteshot, snelle rekensom is dus 1 flesje bevat 125ml, das dus 60% groente, behalve het vocht gewicht van de groenten/fruit, zit er dus nog 50 gram water extra in 1 flesje crazy wortel. kan ook niet anders, want het moet wel drinkbaar blijven.

mijn advies, maak je smoothie gewoon zelf of knabbel op een rauwe wortel, onderweg, is volgens mij net zo gezond.

🥕
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @mieppieWie ,

Dank voor je toelichting! Bij de groenteshots staat 1 gram niet gelijk aan 1 milliliter. Vandaar het verschil op de verpakking. Om de inhoud van gram naar milliliters om te rekenen zou je eerst van alle ingrediënten de dichtheid moeten weten.

Een smoothie zelf maken is inderdaad een goed idee. Dan kan je het helemaal aan je smaak en wensen aanpassen. Ook handig als je wat restjes groente en fruit overhebt die nog prima eetbaar zijn.

Groeten, Rosa

Reageer