Consumentenbond.nl
Beantwoord

Koffiezetapparaat maakt lang en veel geluid

• 28 september 2018
  • 6 reacties
  • 3574 Bekeken

Ik heb nu een koffiezetapparaat dat extreem lang geluid maakt tijdens het koffiezetten.
Worden de apparaten daar ook op getest?
icon

Beste antwoord door Jonne Hage 3 oktober 2018, 09:00

@J.C. Schuttelaar, een koffiezetapparaat pruttelt , puft en sist altijd een beetje, maar als je een apparaat hebt waardoor je geen gesprek meer kunt voeren dan lijkt mij dat niet OK. Dat het apparaat een minuut of 7 a 8 staat te pruttelen is niet zo gek, maar dat het zo'n lawaai maakt, dat hoeft echt niet bij een koffiezetapparaat. Ik zeg niet dat er iets mis is met de QuiGG, maar het klinkt als een onnodig lawaaierig apparaat.

Ik heb even gekeken in de testnotities van de beste koffiezetapparaten uit onze test, dat zijn allemaal apparaten die een goede waardering krijgen voor het geluidsniveau. Ze zullen echt wel pruttelen en af en toe een flinke zucht laten, maar je kunt elkaar nog wel verstaan aan de keukentafel.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
@J.C. Schuttelaar, een koffiezetapparaat pruttelt , puft en sist altijd een beetje, maar als je een apparaat hebt waardoor je geen gesprek meer kunt voeren dan lijkt mij dat niet OK. Dat het apparaat een minuut of 7 a 8 staat te pruttelen is niet zo gek, maar dat het zo'n lawaai maakt, dat hoeft echt niet bij een koffiezetapparaat. Ik zeg niet dat er iets mis is met de QuiGG, maar het klinkt als een onnodig lawaaierig apparaat.
Ik heb even gekeken in de testnotities van de beste koffiezetapparaten uit onze test, dat zijn allemaal apparaten die een goede waardering krijgen voor het geluidsniveau. Ze zullen echt wel pruttelen en af en toe een flinke zucht laten, maar je kunt elkaar nog wel verstaan aan de keukentafel.
Reputatie 7
Zeven à acht minuten elkaar briefjes schrijven?
Het is een apparaat van Aldi, ik neem mijn verlies maar wil niet weer een miskoop doen. Nu getimed, het apparaat staat ca. 7 tot 8 minuten mega te pruttelen voordat de koffie klaar is. Dus … nog een advies?
Reputatie 7
Die filter apparaten pruttelen toch altijd behoorlijk? Maar ik neem aan dat het vorige apparaat niet zoveel lawaai maakte, anders zou dit gepruttel niet opvallen. Mijn schoonmoeder had er eentje van DE, die maakte ook een hels lawaai. Het zal wel verschillen per apparaat maar ik zou toch eerst teruggaan naar de winkel met het ding, misschien is er iets niet goed of is het een maandagochtend product, gewoon proberen.
Het is een filterkoffiezetapparaat merk QuiGG. Heb nog niet geklokt maar het staat mega lang te pruttelen tijdens het opschenken van het water op de koffie. Aangezien we een open keuken hebben is dit voor de gesprekken bijzonder vervelend omdat het ook nog luidruchtig is. Nu overweeg ik de aanschaf van een ander apparaat maar wil niet het risico lopen dezelfde foute koop te doen en helaas vind ik hier nergens iets over terug in de specificaties.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @J.C. Schuttelaar,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Leuk dat je ons gevonden hebt. Ik heb je vraag even voorgelegd aan onze expert, en die vraagt zich af wat je precies bedoelt met ''lang'' geluid. Gaat het apparaat lang door wanneer je koffie zet, of doel je op iets anders?

Het ligt er tevens in dit geval aan of je een espressomachine of een filterkoffiezetapparaat bedoelt. Geluid weegt namelijk iets zwaarder mee bij de espressomachines dan bij koffiezetapparaten. Maar in beide gevallen bekijken we het onder gebruiksgemak. Mocht er een opvallend hard of gek geluid zijn bij het apparaat tijdens het koffiezetten, dan maken we daar vaak een notitie van in de nadelen op de website.

Reageer