Consumentenbond.nl

KVARG Lindahls Kwark

• 26 september 2016
  • 6 reacties
  • 2157 Bekeken

Hallo, ik heb vandaag een kwark bij AH gekocht. Nu vraag ik mij af wat de voordeel van deze kwark is. Hij is vergelijkbaar echt duurder dan andere kwark 's. Hij heeft minder calorieën, 11% proteïne, heeft een frambozensmaak. Misschien weet iemand of het onzin deze te kopen of niet. Ik hoor het graag, groetjes Anja

6 reacties

Was hij lekker? Dat lijkt mij een mooi startpunt.
Deze kwark is ideaal voor mensen met een lactose intolerantie (koemelk allergie)
Kwark wordt bijna altijd gemaakt van koemelk.
Zonder extra bewerkingsstappen blijft er lactose in kwark zitten.
Lactose staat op de lijst met veel voorkomende allergenen.
Badge +1
Deze kwark is ideaal voor mensen met een lactose intolerantie (koemelk allergie)
Kwark wordt bijna altijd gemaakt van koemelk.
Zonder extra bewerkingsstappen blijft er lactose in kwark zitten.
Lactose staat op de lijst met veel voorkomende allergenen.

Hallo @Gebruiker1531490332,
Volgens mij is de variant met frambozensmaak waar de vraag van @anja-rein67 over ging niet lactosevrij. Lindahl's heeft wel een variant die lactosevrij is, maar die heeft een naturelsmaak.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: de Consumentenbond geen recent onderzoek naar kwark gedaan, dus ik kan die vraag niet beantwoorden.
Reputatie 7
Bij kwark met een smaakje heb ik toch het idee dat het om een kunstmatig smaakje gaat.
Reputatie 7
Badge +4
Meestal is er
  • een hoop chemische troep en
  • heel veel suiker
aan dat soort producten toegevoegd. 😝☺

Is al een oude vraag, maar toch nog even een antwoord. Ik vind hem lekker en het is zeker niet ongezond. Het eiwit gehalte is heel hoog, zelfs hoger dan skyr. Of dat gezond is hangt af van wat je verder eet en wat je aan sport doet. Met 1 bak (500g) kvarg heb je al je dagelijkse dosis eiwitten binnen (als je verder niet veel sport). Verder is hij relatief laag in calorieën. Optimel kwark zit wat lager en almhof lekker en licht weer wat hoger. Is lager beter? Niet echt natuurlijk. Als je af wilt vallen wel, maar het verschil ook weer niet heel groot.

De zoete en vette varianten zoals Danone en de romige almhof zijn erg lekker maar te hoog in calorieën voor mijn voedingspatroon. Voor de gezondere varianten pak ik wat ik lekker vindt en wissel lekker af. 

Als je het lekker vindt, dan gewoon lekker eten. 

Reageer