Consumentenbond.nl

Laat jij je boodschappen thuisbezorgen?

Reputatie 2
Badge +4
Niet meer zelf naar de supermarkt maar je boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen. Steeds meer mensen maken gebruik van een boodschappen bezorgdienst, zoals van AH, Jumbo of Picnic. Van welke boodschappen bezorgdienst maak jij gebruik (of heb je gebruikt)? En wat zijn volgens jou de voor- en nadelen van deze dienst?

14 reacties

Dit vind ik uitsluitend iets voor de allerlaatste levensdagen, als je echt niets meer kunt, behalve een beetje consumeren.
Reputatie 7
Badge +5
Wij hebben dit nog nooit gedaan. In sommige gevallen zou het misschien wel handig kunnen zijn, als je bijvoorbeeld ziek bent. Een nadeel vindt ik dat je bij Albert Heijn producten af moet nemen waar je helemaal niet op zit te wachten om geen bezorgkosten te moeten betalen.
Er zijn ook bezorgdiensten van biologische producten. Wanneer wij te oud zijn om de afstand naar de bio winkel af te leggen lijkt ons dat wel een uitkomst.
Reputatie 7
Badge +5
Bij ons wordt net niet bezorgd omdat we te ver weg wonen . Als we die service in de toekomst nodig hebben , dan hebben we een probleem . Er rijdt wel een winkelwagen , maar of die blijft is zeer de vraag.
Reputatie 6
Badge +5
Ik weet niet of het binnen 'scope' valt van het topic 😉, maar we gebruiken al twee jaar 'Marley Spoon' voor de maaltijden. Niet direct te vergelijken met de bezorgservice van AH, Jumbo of Picnic, maar toch een soort boodschappen aan huis 😉.

AH bezorgdienst nooit gebruikt omdat ik het qua bezorgkosten iets te duur vind en de producten zijn zelf (vind ik) ook niet altijd even goedkoop. Vanaf morgen komt Picnic bij ons bezorgen. Ik stond een paar weken geleden op plek nummer 5430 in de wachtrij, maar sinds vrijdag kan ik gebruik maken van Picnic. Prijzen zien er goed uit..nu kijken of ze ook op tijd bezorgen. Zal het binnenkort laten weten...
Reputatie 7
Als ik de deur niet uit zou kunnen omdat ik ziek ben zou ik mijn boodschappen wel laten bezorgen maar niet door AH, ik ben bang dat, net als in de winkel (hier zijn er drie op loopafstand) bijna de helft van wat ik nodig heb er niet is. Bij Jumbo, die bezorgt ook, heb ik nog nooit misgegrepen. Maaltijdboxen komen er niet in, ik bepaal zelf wat ik eet en hoe ik dat bereid.
Reputatie 2
Badge +2
Ik probeer zoveel mogelijk op de fiets te doen. Goed voor het milieu en mijn gezondheid. Zo nu en dan sla ik zware boodschappen (bv grid kattenbak) groot in met de auto. Maar als je wat ouder bent, heel weinig tijd hebt en niet over een auto beschikt kan een bezorgdienst natuurlijk handig zijn. Ik hoop dat iedereen ook denkt aan het milieu. Met alle bezorgdiensten (denk ook aan maaltijdservices, Zalando, Bol enz.) wordt het er niet beter op, probeer er dus niet teveel gebruik van maken.
Reputatie 7
Nee, ik vind de hoeveelheid die ik moet bestellen eigenlijk alleen geschikt voor wekelijkse boodschappen en ik doe niet aan een weekplanning. Dan moet die sporten, dan heeft de ander een afspraak, dan blijft iemand in de stad hangen. Als ik voor een week insla blijf ik met van alles zitten als ik het allemaal al kwijt kan, dan fiets ik liever iedere dag even langs de supermarkt als ik weet wat ik nodig heb.
Reputatie 4
Badge +5
Op het gevaar af dat mijn melding wordt verwijderd omdat de (andere) moderator denkt dat ik reclame maak 😉; ik ben groot fan van Picnic. Als je eenmaal door de wachtrij heen bent werkt het super! Via de app doe ik boodschappen en kies een bezorgtijd uit. Op de dag zelf krijg je een appje waarin staat hoe laat ze er precies zijn en dat klopt iedere week. Geen bezorgkosten wanneer je voor meer dan 25 euro bestelt - met de weekboodschappen voor een gezin van 4 plus de nodige dieren lukt dat gemakkelijk. Plastic tasjes worden retour genomen en je statiegeldflessen ook.

Vorige week kreeg ik zelfs geld retour omdat de bananen - waar mi niets mis mee was - niet vers genoeg waren. Over service gesproken. Mis je een artikel in het assortiment, dan kun je dat aangeven en bij meerdere aanvragen wordt het alsnog opgenomen in het assortiment.

Bijkomend voordeel (voor mij althans) is dat je geen impulsaankopen doet, zoals lekker uitziende snackjes, chocola die naar je lonkt bij de kassa of aanbiedingen. Het enige 'nadeel' is inderdaad zoals @A. Deen al zegt; de week is weinig verrassend meer nu je al 5 dagen van te voren weet wat je gaat eten.
Reputatie 7
Badge +5
@Wendy van den Elshout
Uitstekend toch wanneer je ergens heel tevreden over bent dat je dat meldt. Dat is toch een van de doelen van de CB om mensen te helpen goede keuzes te maken.
Wij doen hooguit 1 maal per week boodschappen. Droge dingen als rijst, pasta, boekweit, e.d. hebben we op voorraad en brood doen we in de diepvries. Groenten liggen er meestal ook nog wel en we kiezen dan gewoon per dag uit wat er allemaal is. Het scheelt een hoop impulsaankopen, want hoe vaker je in de winkel komt en hoe langer je rondloopt des te meer je gaat kopen.
Reputatie 6
Badge +5
A. Deen schreef:

Nee, ik vind de hoeveelheid die ik moet bestellen eigenlijk alleen geschikt voor wekelijkse boodschappen en ik doe niet aan een weekplanning. Dan moet die sporten, dan heeft de ander een afspraak, dan blijft iemand in de stad hangen. Als ik voor een week insla blijf ik met van alles zitten als ik het allemaal al kwijt kan, dan fiets ik liever iedere dag even langs de supermarkt als ik weet wat ik nodig heb.

Herkenbaar. Helaas moeten we incidenteel iets weggooien omdat de weekplanning gewijzigd wordt, maar onder de streep blijft het wel voordeliger aangezien wij bij de dagelijkse boodschappen toch weer dingen kochten/meesnaaien die we niet nodig hebben. Discipline en impulscontrole zijn niet altijd aanwezig tijdens het boodschappen.

Picnic update: gisteren bezorgd. Strak op tijd en prima prijs. Ik 'schrok' wel even van de hoeveelheid plastic tasjes. Het had gemakkelijk in drie tasjes gekund (zie foto, inclusief katten voor de likes 😉 ), maar het was verdeeld over 8 tasjes. Zal wel te maken hebben met het logistieke proces. Ik ben niet extreem millebewust, maar het is wel handig dat je de biotasjes weer bij ze kan inleveren (35 cent statiegeld)
Reputatie 2
Badge +4
Niels Kamper schreef:

Ik weet niet of het binnen 'scope' valt van het topic 😉, maar we gebruiken al twee jaar 'Marley Spoon' voor de maaltijden. Niet direct te vergelijken met de bezorgservice van AH, Jumbo of Picnic, maar toch een soort boodschappen aan huis 😉.

AH bezorgdienst nooit gebruikt omdat ik het qua bezorgkosten iets te duur vind en de producten zijn zelf (vind ik) ook niet altijd even goedkoop. Vanaf morgen komt Picnic bij ons bezorgen. Ik stond een paar weken geleden op plek nummer 5430 in de wachtrij, maar sinds vrijdag kan ik gebruik maken van Picnic. Prijzen zien er goed uit..nu kijken of ze ook op tijd bezorgen. Zal het binnenkort laten weten...

Dank voor het delen van je ervaring! De plastic zakjes zijn inderdaad een puntje van zorg. Wist je trouwens dat je bij Picnic niet alleen de plastic zakjes maar ook andere plastic verpakkingen mag inleveren? En ben je van plan om nog vaker je boodschappen te laten bezorgen?
Badge
ja hoor veel positiefs over PICNIC hoop dat het ook snel in het zuiden van EINDHOVEN komt, bij anderen moet je als alleenstaande EN OUDEREN TEVEEL BESTELLEN
Reputatie 1
Badge +1
Ik bestel 1 keer in de maand online bij de AH. Ik heb geen auto om de zware boodschappen in te vervoeren, de Hoogvliet in de buurt daar stap ik alleen binnen voor de draagbare dingen.
Ik doe eigenlijk met tegenzin online shoppen bij de AH. Dit omdat de Jumbo overal blijkt de bezorgen, behalve in Hardinxveld-Giessendam.

Voordeel van online shoppen is:
Ik hoef niet met zware boodschappen te lopen.
Je kan 1 dag van te voren nog je lijstje aanvullen.
Je mag zelf kiezen welke tijdschema het gunstigs is om het in ontvangst te nemen.
Als je wil, brengt de chauffeur het nog naar je keuken.

Nadeel van online shoppen is:
Bezorgkosten is best duur.
Het gekozen tijdschema wordt maar beperkt gereserveerd.
Je krijg geen smsje dat de chauffeur in de buurt is.
Je moet minimaal 70 euro aan boodschappen hebben.
Reputatie 7
Picnic lijkt me zo gek niet maar die komt nog niet naar Rotterdam zo te zien. Omdat je nergens aan vast zit is hun systeem handig voor als je ziek bent en de deur niet uitkunt. Bij die maaltijdboxen bepaalt een ander wat je gaat eten, misschien leuk voor wie niet kan koken.

Reageer