Laat jij je boodschappen thuisbezorgen?
Er zijn ook bezorgdiensten van biologische producten. Wanneer wij te oud zijn om de afstand naar de bio winkel af te leggen lijkt ons dat wel een uitkomst.
AH bezorgdienst nooit gebruikt omdat ik het qua bezorgkosten iets te duur vind en de producten zijn zelf (vind ik) ook niet altijd even goedkoop. Vanaf morgen komt Picnic bij ons bezorgen. Ik stond een paar weken geleden op plek nummer 5430 in de wachtrij, maar sinds vrijdag kan ik gebruik maken van Picnic. Prijzen zien er goed uit..nu kijken of ze ook op tijd bezorgen. Zal het binnenkort laten weten...
Vorige week kreeg ik zelfs geld retour omdat de bananen - waar mi niets mis mee was - niet vers genoeg waren. Over service gesproken. Mis je een artikel in het assortiment, dan kun je dat aangeven en bij meerdere aanvragen wordt het alsnog opgenomen in het assortiment.
Bijkomend voordeel (voor mij althans) is dat je geen impulsaankopen doet, zoals lekker uitziende snackjes, chocola die naar je lonkt bij de kassa of aanbiedingen. Het enige 'nadeel' is inderdaad zoals
Uitstekend toch wanneer je ergens heel tevreden over bent dat je dat meldt. Dat is toch een van de doelen van de CB om mensen te helpen goede keuzes te maken.
Wij doen hooguit 1 maal per week boodschappen. Droge dingen als rijst, pasta, boekweit, e.d. hebben we op voorraad en brood doen we in de diepvries. Groenten liggen er meestal ook nog wel en we kiezen dan gewoon per dag uit wat er allemaal is. Het scheelt een hoop impulsaankopen, want hoe vaker je in de winkel komt en hoe langer je rondloopt des te meer je gaat kopen.
Herkenbaar. Helaas moeten we incidenteel iets weggooien omdat de weekplanning gewijzigd wordt, maar onder de streep blijft het wel voordeliger aangezien wij bij de dagelijkse boodschappen toch weer dingen kochten/meesnaaien die we niet nodig hebben. Discipline en impulscontrole zijn niet altijd aanwezig tijdens het boodschappen.
Picnic update: gisteren bezorgd. Strak op tijd en prima prijs. Ik 'schrok' wel even van de hoeveelheid plastic tasjes. Het had gemakkelijk in drie tasjes gekund (zie foto, inclusief katten voor de likes 😉 ), maar het was verdeeld over 8 tasjes. Zal wel te maken hebben met het logistieke proces. Ik ben niet extreem millebewust, maar het is wel handig dat je de biotasjes weer bij ze kan inleveren (35 cent statiegeld)
AH bezorgdienst nooit gebruikt omdat ik het qua bezorgkosten iets te duur vind en de producten zijn zelf (vind ik) ook niet altijd even goedkoop. Vanaf morgen komt Picnic bij ons bezorgen. Ik stond een paar weken geleden op plek nummer 5430 in de wachtrij, maar sinds vrijdag kan ik gebruik maken van Picnic. Prijzen zien er goed uit..nu kijken of ze ook op tijd bezorgen. Zal het binnenkort laten weten...
Dank voor het delen van je ervaring! De plastic zakjes zijn inderdaad een puntje van zorg. Wist je trouwens dat je bij Picnic niet alleen de plastic zakjes maar ook andere plastic verpakkingen mag inleveren? En ben je van plan om nog vaker je boodschappen te laten bezorgen?
Ik doe eigenlijk met tegenzin online shoppen bij de AH. Dit omdat de Jumbo overal blijkt de bezorgen, behalve in Hardinxveld-Giessendam.
Voordeel van online shoppen is:
Ik hoef niet met zware boodschappen te lopen.
Je kan 1 dag van te voren nog je lijstje aanvullen.
Je mag zelf kiezen welke tijdschema het gunstigs is om het in ontvangst te nemen.
Als je wil, brengt de chauffeur het nog naar je keuken.
Nadeel van online shoppen is:
Bezorgkosten is best duur.
Het gekozen tijdschema wordt maar beperkt gereserveerd.
Je krijg geen smsje dat de chauffeur in de buurt is.
Je moet minimaal 70 euro aan boodschappen hebben.
Beste allemaal,
De boodschappen thuis laten bezorgen, is nu voor ons in het episch centrum van Corona actueel, omdat we tot de risicogroep behoren. Donderdag 2-4 hebben we een bestelling geplaatst. 11-4 worden de boodschappen bij ons bezorgd. Wij begrijpen dat Jumbo het enorm druk heeft, dus wij begrijpen heel goed dat ze nu hun belofte aangaande de termijn waarin bezorgd zou worden, niet kunnen nakomen. Mijn vraag is eigenlijk hoe het gaat met diepvries producten. Komen die nog in goede conditie thuis aan, of is het kantje boord of zelfs al wat ontdooid ? Groet
Mijn vraag is eigenlijk hoe het gaat met diepvries producten. Komen die nog in goede conditie thuis aan, of is het kantje boord of zelfs al wat ontdooid ?
Naar mijn beste weten zijn daar HACCP normen voor en moet diepvries onder een bepaalde kerntemperatuur zitten bij bezorging en die garanderen dat het zeker niet enigszins ontdooid mag zijn.
Dag mijnheer of mevrouw Deen,
weet u ook of die norm van toepassing is op bezorging bij particulieren ? Het gaat dan natuurlijk over beperkte hoeveelheden zoals bijvoorbeeld een doos met 8 Magnums, doosje vissticks of een gezinsverpakking diepvries snacks van pakembeet een kilo
Dag mijnheer of mevrouw Deen,
weet u ook of die norm van toepassing is op bezorging bij particulieren ? Het gaat dan natuurlijk over beperkte hoeveelheden zoals bijvoorbeeld een doos met 8 Magnums, doosje vissticks of een gezinsverpakking diepvries snacks van pakembeet een kilo
Ik verwacht zeker dat er een norm van toepassing is en ook dat deze duidelijk is. Uw leverancier moet dar gewoon een antwoord op kunnen geven en het feit dat het kleine hoeveelheden betreft geeft meer risico dus extra duidelijkheid. Vraag Jumbo gewoon wat hun norm is en welke maatregelen van toepassing zijn om aan die norm te voldoen.
Er zijn bepaalde omstandigheden waarbij bezorgen van de boodschappen een uitkomst is. Daarvoor hoef je niet perse ouder te zijn, er zijn veel mensen met een handicap, ook velen waarbij je dat niet kan zien. Omstandigheden kunnen er dus vele zijn.
En dan kunnen zeker zware boodschappen een probleem zijn. Zelfs in de auto tillen kan moeilijk zijn. Waarom dan niet laten bezorgen, met name die speciale boodschappen?. Er komen steeds meer supers en winkels voor de huishoudelijke boodschappen, de foodwaren bij. Niet alleen AH, Jumbo of Picnic, praktisch elke super doet het. En in veel gevallen kan je ook bij ‘je eigen’ super bestellen, die het dan met een bestelauto thuisbrengen. Boven bepaalde bedragen gratis en anders een 4,95. Voordeel is dat verse en diepvries waar á la minuut gebracht kan worden. In andere gevallen worden diepvriesproducten apart verpakt en gescheiden koud gehouden.
Genoemd is o.a. alle verse producten, die gekoeld moeten worden, vervoeren wij in koelboxen en worden gekoeld met koelelementen. Diepvries producten worden nog extra gekoeld door middel van vrieselementen.
Wij hebben met (geselecteerd) bezorgen geen problemen. Groet Leo.
Dag reageerders en anderen,
hartelijk dank voor jullie reacties. Ze waren voor ons zodanig overtuigend, dat we onze bestelling hebben uitgebreid met een aantal diepvries producten
Beste allemaal,
afgelopen zaterdag zijn bij ons de boodschappen door Jumbo bezorgd. De diepvriesproducten - waar ik enige zorgen over had - zijn in prima conditie aangekomen. Wij zijn wat dat betreft dik tevreden
Fijn
Ik weet hoe het bij AH gaat, indien u dat zelf wil, zou ik graag willen weten hoe Jumbo met het diepvries is omgegaan, kan ik anderen daar weer mee helpen en zelf bent u nu ook ervaringsdeskundige geworden. Groet Leo.
Dag mijnheer De Ruiter en anderen,
We hadden nogal veel boodschappen besteld, zodat niet elke week een bezorger aan de deur hoeft te komen, in deze - voor hen - drukke tijd.Ze werden bezorgd in 4 kratten. Per krat zaten de product soorten gesorteerd. In 1 krat de houdbare producten in krat 2 gekoelde producten zoals zuivel en vers vlees. In krat 3 groenten en fruit en in krat 4 de diepvrieproducten. De diepvriesproducten pakte de bezorger over vanuit een andere krat. Mogelijk om op die manier zoveel mogelijk diepvries producten bij elkaar te hebben. Het zou ook kunnen zijn dat in de originele krat koelelementen lagen. Vanwege de aan te houden afstand ivm Corona, heb ik dat niet kunnen zien. Op de bezorgkosten heb ik eerlijk gezegd niet gelet. Voor de bezorging werd een tijdsblok van 2 uren aangegeven en dit werd ook gerespecteerd. Mijn vrouw had wel enkele kritiekpunten. Zo werden verschillende artikelen niet geleverd zoals tomaten, beenhammetjes en biologische bloem. Voor een juiste gedachtenbepaling : Deze werden ook niet berekend. Andere weken volgens haar af qua verpakking, bijvoorbeeld zakjes gedroogde bonen ipv blikjes.
Zolang deskundigen en overheid ons adviseren om thuis te blijven, zullen wij van de bezorgservice gebruik blijven maken, al is de levertijd van 10 dagen nu - zo midden in de Corona crisis en ook nog in het episch centrum daarvan - wel wat lang. Als alles achter de rug is, verwacht ik dat mijn vrouw er weer de voorkeur aan zal geven om weer meer persoonlijk de boodschappen te gaan doen, zeker als het om producten gaat die niet zwaar zijn. Daarbij dient opgemerkt dat het voor haar ook wel een beetje een uitje is.
Dank Willemke voor je snelle antwoord. Bij AH gaat het evenzo. Alles wordt in kratten aangeleverd, en diepvrieskratten apart. Dan weet je ook meteen wat diepvries in en uiteraard voelt het veel kouder aan. Een prima systeem zo, en een krat kost 4 euro statiegeld hetgeen je terugkrijgt als je het krat teruggeeft. er gaat overigens veel in zo'n krat. Mogelijk kan je ook nog bepaalde wensen kenbaar maken. Dat althans was vorige keer nog wel zo, ook de levertijd was korter, maar dat kan door het coronavirus nu anders zijn. Groet Leo.
Update van twee jaar geleden . Jumbo en Plus leveren nu wel bij ons aan de deur. Door grote drukte als gevolg van corona is het plaatsen van een bestelling en het vinden van een redelijk aflevermoment binnen twee weken momenteel lastig . Vergt voor onszelf nogal wat planning om niet regelmatig mis te grijpen . Net als bij het zelf winkelen ontbreekt er meestal wel iets waardoor we vaak toch weer zelf naar de winkel moeten . Toch bevalt het ons wel nu we het een paar keer gedaan hebben. Echter , als alles weer normaal is , gaan we toch liever weer zelf winkelen . Voordeel : 1 we zijn er even uit , 2 als iets er niet is kunnen we iets anders kiezen of dat halen in een andere winkel in de buurt , 3 we kunnen het combineren met andere winkels 4 we hoeven op het aflevermoment niet thuis te zijn . Ik gruw van een toekomstige wereld waarin we de deur niet meer uit hoeven om te winkelen en ook niet kunnen als alle winkels verdwijnen . Daarom bestel ik ook weinig online .
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.