Consumentenbond.nl

Lijst keurmerken eerlijk, duurzaam, diervriendelijk enzovoort.

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2694 reacties
Ik kwam allen heel oude topics tegen, daarom heb ik toch maar een topic aangemaakt maar eigenlijk gewoon ter info. Metro Nieuws van vandaag (www.metronieuws.nl) geeft in een artikel een lijst van Milieu Centraal waarop te vinden is welke keurmerken voor bijv. vlees het beste zijn. Ze hebben een top 11 samengesteld van duurzaamheidskenmerken voor voedsel omdat er teveel keurmerken zijn waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet, (https://keurmerken.milieucentraal.nl/). Misschien handig voor wie het bos ook niet meer ziet.

bron hoef ik niet meer te vermelden, die staat in de tekst.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De link www.keurmerken.milieucentraal.nl werkt helaas niet.😫
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn véél te veel logo's en "keurmerken". De meeste zijn door de commercie zelf verzonnen en houden vaak weinig tot absoluut helemaal niets in. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal logo's en "keurmerken" over "dolfijnvriendelijk gevangen tonijn" die alleen bestaan uit de zelfbedachte afbeelding, verder niets!!😣
Het zou beperkt moeten worden tot enkele keurmerken zoals bijvoorbeeld EKO met liefst ook gebruik van het internationale Europese logo, waar een hele organisatie achter zit die strenge regels opstelt en dit ook controleert.
Juist wanneer het eenvoudig, duidelijk en overzichtelijk is heeft het een zinvol en positief effect op consumenten. 🙂
Wanneer het alleen bedoeld is om hen voor de gek te houden om zo meer omzet te maken zou het verboden moeten worden.🤔
Het zou beperkt moeten worden tot enkele keurmerken zoals bijvoorbeeld EKO
"Ekokok" mogen wij inmiddels toch ook wel als een keurmerk opvatten. ☺
Reputatie 7
Badge +4
@Léonz
Hahaha, nou dank u wel! 🙂
Reputatie 7
De link werkt inderdaad niet maar het rare is dat hij, toen ik hem vanochtend aanklikte, het wel deed. Misschien is de punt een streepje, op mijn ipad zie ik dat niet zo snel.
Reputatie 7
Badge +7
Als het goed is werkt de link nu weer. 😉
Reputatie 7
Mijn hartelijke dank. 😍

Reageer