Nooit meer scheerschuim of gel.

• 3 October 2021
  • 8 reacties
  • 141 Bekeken

Badge +1

Een wonder,

Enkele jaren gebruik ik bij het natscheren geen scheerschuim of gel meer.

Voor het scheren en beetje (veel is niet nodig) insmeren met wat NEVEA SOFT, (vaak in de  aanbieding) is voldoende.

De huid , de portemonnee  en het millieu is ook geholpen.

J. Bosscher

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Doe mij maar gewoon een fijn Gillette scheerproduct. Geen huid irritatie, fris gevoel en mesjes gaan lang mee 

Nivea is een vet product wat slecht is voor uw mesjes. Daarnaast heeft met name Kruitvat vaak aanbiedingen in gel of schuim.

Maar goed als u het fijn vindt, gewoon lekker blijven doen.

Er is toch ook altijd nog de ouderwetse scheerkwast en scheerzeep, dat is wel wat werk maar geeft echt schuim en kan je financieel de kop niet kosten?

Inderdaad Deen. Iets van vier maanden voor 2 euro. Ik weet niet of het meer werk is. In 15 seconden zit het op mijn gezicht. Is dat meer werk dan met je vingers schuim uit een spuitbus smeren en dan je handen afspoelen?

In 15 seconden zit het op mijn gezicht. Is dat meer werk dan met je vingers schuim uit een spuitbus smeren en dan je handen afspoelen?

Heb ik dan een verkeerd beeld dat je met zo'n kwast en een pot schuim moet gaan “opkloppen” voor je het op je gezicht smeert? Want dat red je niet in 15 sec.

Ik heb het voor je getimed met de stopwatch. 5 seconden kloppen is voldoende met warm water. Ik denk dat het met koud water misschien 10 seconden duurt. Daarna is 10 seconden ruim voldoende om het op je gezicht te kwasten. Daarna moet je uiteraard wel wachten, maar dat moet met ander spul ook als je een stevige baard hebt. Aan de onzinbeweringen dat dat niet hoeft heb ik vroeger wel wat tientjes verspild. Dat bleek alleen te gelden als je zachte baardhaardtjes hebt.

Ik heb het al gehad met mesjes, dat er iets in zit.
Als je dan schuim klopt, wordt het een gigantische schuimzooi.
De gel uit het mesje is al voldoende, na een warme douche.

Je moet ook niet de staafmixer gebruiken om het schuim te kloppen W0rtelstamper. ;-)

Ik beschouw scheren als een ochtendritueel, dat met aandacht dient te worden uitgevoerd. . Daar hoort geen spuitbus of een gelletje bij. Nee scheerzeep en een kwast, zoals mijn vader het vroeger al deed. Ik gebruik de 150ml potjes van het Italiaanse merk Proraso.  Prima spul. Ik scheer me onder de douche. Lekker warm, je maakt de kwast nat en roer een paar rondjes door het potje. Vervolgens rustig en grondig inzepen. Geniet van dat gevoel ! En dan nauwkeurig scheren. Gewoon met Gilette, superglad en nooit een bloedbad.  Ik doe met één potje ongeveer 3 maanden. En na het douchen voor de spiegel nog even de Proraso aftershave er op kletsen. Goedemorgen !!!!

Reageer