Consumentenbond.nl

Ongeïdentificeerde tonijn

• 31 maart 2020
  • 3 reacties
  • 295 Bekeken

Een maand geleden kocht ik twee pakken diepvries yellowfin tuna steaks bij de Lidl. Bij thuiskomst viel mij op dat er twee data op stonden. Een verpakkings- en houdbaarheidsdatum. Daar zat echter ruim drie jaar tussen. Ook viel op dat bij de streepjescode geen EAN code stond, ter identificatie. Uitgebreide communicatie per twitter met Lidl leverde niets op. Ik werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd, nu zou het bij de kwaliteitsafdeling liggen. Misschien was het mijn verbeelding, maar ik had toch een onbestemd gevoel in mijn buik toen ik het had gegeten. Ik vraag mij af of dit product wel zo lang bewaard mag worden en wie garandeert dat dit al die tijd diep genoeg ingevroren is geweest?

3 reacties

Dat diep genoeg ingevroren komt wel goed onder HACCP normen. Het schijnt overigens dat er rundvlees ook zo lang wordt bewaard, en dat wordt dan als ‘vers’ verkocht...

Reputatie 6
Badge +5

Dan komt bij mij de vraag op, waarom het Voedingcentrum over een houdbaarheid van 3 tot 6 maand spreekt?
In de langdurige opslag plakken ze vaak zo'n sticker op de doos.

Ah ja die zal wel op de grootverpakking zitten toch? Op de pallet met de pakken tonijn in dit geval.

Zo’n sticker zie je niet als consument.

Pakhuizen zijn vaak -25 graden, niet -18.

Reageer