Consumentenbond.nl

Ontbijtgranen, gezonde keuze of niet?

  • 7 april 2017
  • 4 reacties
  • 687 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Het aanbod van ontbijtgranen in de supermarkt is zo groot dat het knap lastig is om een gezonde mix te vinden.

Kies in ieder geval een soort met volkoren granen, een beetje ongesuikerd fruit en wat noten en zaden. En check uiteraard ook op het etiket of er geen suiker is toegevoegd.

Duur hoeft het trouwens niet te zijn: ga voor de goedkoopste basismuesli, doe wat vers fruit, een handje noten en magere yoghurt erbij en je bent klaar!

In het gratis artikel uit de Gezondgids lees je wat voor ontbijtgranen er allemaal zijn en welke je het beste kunt kopen. We zijn benieuwd waarvan jij jouw keuze af laat hangen. Laat het in de reacties weten als je nog andere gezonde ontbijttips hebt.

4 reacties

Zuurdesembrood, muesli, havermout: allemaal goed. Niet verder zoeken.
Crusly bevat 9 vd 10 x enige vorm van toegevoegde suiker (siroop, molasses , etc) dus goed het etiket lezen of idd gewoon muesli eten
Wat ik altijd doe: 1 kilo muesli en 1 kilo crunchy mengen in een grote pan: harmonie tussen gezond en lekker.
Badge
Wat voor mij een verrassing was is dat die granen (koolhydraten) in je buik in no-time omgezet worden in dezelfde suiker die ik zo graag wilde vermijden. Dus geen elke combinatie van ontbijtgranen is gezond. Volkoren zet iets langzamer om, maar het maakt je evengoed dik. Sinds ik geen ontbijtgranen meer eet ben ik heel snel 5 kilo afgevallen en voel me beter dan ooit.

Reageer