Consumentenbond.nl

Passende schadevergoeding bij AH bezorging

• 31 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 673 Bekeken

Badge

Zaterdag 26 oktober had ik boodschappen besteld bij Albert Heijn, ze zouden tussen 16 en 21 u bezorgd worden. Ik kreeg niets, ook geen bericht dat ze niet zouden komen (dan had ik zelf ‘s avonds nog naar een winkel kunnen gaan). Na 22 u heb ik zelf geprobeerd contact op te nemen, ze zijn tot 23 u telefonisch bereikbaar. Maar wel tien keer kreeg ik een bandje: “De wachttijd is op dit moment langer dan gebruikelijk” en na 18 seconden wordt de verbinding verbroken (in de loop van de week heb ik vaker geprobeerd hen te bellen, nooit kreeg ik iemand te spreken).

Zondagochtend las ik bij nos.nl over klachten door een grote storing bij de bezorgservice van Albert Heijn. Ik heb mijn uurtje zwemmen maar laten vallen om boodschappen te doen.

Pas maandagavond, 48 u nadat ze mijn boodschappen hadden moeten bezorgen, kreeg ik een bericht van Albert Heijn. “Nogmaals sorry!” Hoezo nogmaals??? En excuses, € 10 korting op mijn volgende bestelling en een bol.com cadeaubon van € 15 euro.

Ik vind dit belachelijk. Ik zie vier onafhankelijke fouten:

• geen bezorging van bestelde boodschappen
  • geen tijdige afmelding zodat je zelf nog boodschappen kunt doen
  • telefonische onbereikbaarheid, dagenlang (bij zo’n storing zet je toch een heleboel extra telefonisten in???)
  • Pas na 48 uur een berichtje aan de klant.

Verder ben ik niet geïnteresseerd in een bol.com cadeaukaart, ik wil compensatie voor hun fouten die mij veel tijd hebben gekost. En niet pas op een volgende bestelling, die ga ik natuurlijk bij een ander (Jumbo?) doen. Als ze dat toch willen koppelen aan een volgende bestelling, dan vind ik € 50 een beter bedrag.

Wat vinden jullie?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Dat krijg je als je afhankelijk bent van de computer en internet.
Je kunt niet meer bellen of gebeld worden.
Je weet niet meer wie iets besteld heeft.

Welkom in de moderne wereld.

Badge

Zo’n bedrijf heeft absoluut back-up systemen, het is zeker bekend wie wat besteld heeft. Hun keus is alleen hoe snel ze het verholpen willen hebben. En hoeveel telefonisten ze inzetten.

Reputatie 6
Badge +5

Een back-up zal er vast wel zijn.
Maar als er een storing is, kunnen ze niets verzamelen.
Ik las op de site van AH dat ze de niet haalbare orders geannuleerd hadden.
En dan zit er een zondag tussen. Heerlijk van de rust genieten.

Reputatie 6
Badge +5

Ik vind persoonlijk €25 wel een redelijk bedrag als compensatie.

Badge +1

Er staat bij Artikel 13 het navolgende:

Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Dus ja, €25 klinkt wel redelijk.

P.S. Probeer het bij de Jumbo. Ze zijn wel goedkoper en kan je de hele week door laten bezorgen voor minimal €50. De bestelkosten varieert maar bedraagd minimal €3,95. Daarbovenop heeft het bedrijf een wekelijks geen bestelkosten actie.

Geachte M. Kouwijzer,

Als u blijkbaar in staat bent om zelf boodschappen te doen, doe dat dan gewoon.

Beter voor de gezondheid.

Reputatie 7
Badge +4

Wat vinden jullie?

wat een drama! de wereld vergaat op deze manier! 

ik zou ze voor het gerecht slepen!

waar zit dat cynisme knopje ook alweer 😉

Reputatie 6
Badge +5

waar zit dat cynisme knopje ook alweer 😉

Als ik hem druk, komt deze op het scherm  Point de doute (Hervé Bazin).svg

Wat vinden jullie?

Je schade is nogal beperkt en dan lijkt de aangeboden €25 mij heel redelijk, sterker het is zelfs wat aan de hoge kant want de schade is gevolgschade, je geld heb je immers teruggekregen. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik vind dat ze je minstens met een 5 daagse cursus  "Leren omgaan met tegenslag in het leven" moeten compenseren. 

Sorry hoor, die dingen kunnen gebeuren en €25,- is gewoon netjes.

Reputatie 7

Overmacht is overmacht. Als iets in een systeem uitvalt is dat vervelend maar AH heeft op iedere straathoek een winkel.

Reageer