Consumentenbond.nl

Periodiek vasten - minder eten op een dag

• 22 juni 2018
  • 3 reacties
  • 10163 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Intermittent fasting oftewel periodiek vasten is een heuse trend op het moment. Sommige mensen zweren dat ze er meer energie van krijgen, anderen doen het om gewicht te verliezen.

Maar wat is het precies en hoe werkt het?
Hoewel de naam misschien anders suggereert, is het niet de bedoeling dat je helemaal niet eet. Simpel gezegd eet je af en toe een dag heel weinig. Er zijn verschillende vormen van periodiek vasten. Twee populaire manier zijn: om de dag minder eten, of 2 dagen per week minder eten.
Lees hier het hele artikel 'Periodiek Vasten'

Wat vind jij van deze trend?

3 reacties

Laten wij blij zijn dat wij kunnen eten wanneer het ons uitkomt en dat wij ons niets hoeven aan te trekken van welke trend dan ook.
Reputatie 7
Ik ben ervan overtuigd dat wij mensen geëvolueerd zijn in een omgeving waarin we regelmatig geen of weinig eten hadden afgewisseld met momenten van overvloed. Daar zijn we dus op ingericht en dan zou het mij niets verbazen als het ook een positief effect heeft.
Mijn visie is, dat gewicht verliezen begint met minder te eten. Dit zeg ik uit ervaring van mijzelf en ben van 80 kilo naar 68 kilo gegaan. Eet gewoon alles met mindere mate. Ik ken mensen, die beweren een ziekte te hebben, maar dat is een vreetziekte. Mijn lengte is 1.68 meter, dus prima gewicht. Tevens heb ik de oorlog meegemaakt en zag geen dikke mensen. Al die verhaaltjes en dieet manieren is van nut en generlei waarde.

Reageer