Consumentenbond.nl

pittige soep toch zoutloos

• 27 januari 2016
  • 8 reacties
  • 4611 Bekeken

Op pagina 27 van de consumentengids nummer 2 2016 worden zoutvervangers genoemd. Met welke kruiden, specerijen en in welke hoeveelheden daarvan maak ik zelf een pittige groentesoep zonder zout?

8 reacties

Vooraf: zoutloos eten is verschrikkelijk, maar het went!

Er bestaan bouillionblokjes zònder zout als basis voor allerlei soep-variaties.

RECEPT

Bon appetit..!
Dank voor deze tip.

Doch als ik zelf pittige groentesoep wil maken:Met welke kruiden, specerijen en in welke hoeveelheden daarvan maak ik die dan en zonder zout?
Recept voor: 0ngezouten pittige zondagse groentensoep?

Zondagse groentensoep

'Pittig' is nogal relatief, maar ketjap, pepers en/of chilli misschien?

Leg ook eens een hele bos peterselie in het soepwater.......alles went!

Verder : bieslook, bonekruid, dille, dragon, kervel, lavas, marjolein, rozemarijn, selderij, tijm, foelie, kerrie, laurier, nootmuskaat, paprika en peper. Hoe meer des te pittiger... en tenslotte veel ui nog :-(::::::....
Dank voor je in spanning,Als ik in je adviezen doorclick, kom ik uiteindelijk uit bij de bekende bouillon blokjes.

Maar eerlijk gezegd zijn deze reacties niet een antwoord op mijn vraag.
Ik wil je graag helpen, óók omdat ik een week lang volledig zoutloos eten heb geprobeerd en dit niet ga volhouden. Helaas ken ik de inhoud van het geciteerde artikel niet, is dat dan niet volledig?

Vermoedelijk zul je eerder op 'zoutarm' moeten zoeken.
Reputatie 2
Badge +4
Soep op smaak brengen gaat wat mij betreft naar eigen behoefte. Begin bv met het fruiten van een uitje (en eventueel knoflook) voordat je water toevoegt. Dit geeft al aroma aan de soep. Afhankelijk van de hoeveelheid die je wilt maken kun je er 1 of 2 laurierblaadjes in doen. Naast de al genoemde kruiden en specerijen die H.G. van Rheenen noemt kun je ook nog denken aan cayennepeper en salie. Na bereiding een theelepel sambal badjak in de kom met soep geeft het een extra pittige smaak. Wat voor mij werkt, is vooral veel proeven tijdens de bereiding.
Aranka's Kookblog

Een leuk antwoord op mijn vraag:Op pagina 27 van de consumentengids nummer 2 2016 worden zoutvervangers genoemd. Met welke kruiden, specerijen en in welke hoeveelheden daarvan maak ik zelf een pittige groentesoep zonder zout?

heb ik uiteindelijk gevonden op: Aranka's Kookblog

succes allemaal!!!
Reputatie 2
Badge +4
Fijn dat het gelukt is. Zo te zien staan er adviezen in het recept die ook al eerder genoemd zijn in reacties op je vraag. Succes met bereiden.

Reageer