prijsverhoging smuldier

• 6 March 2021
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Het valt mij op dat smuldier hondevoer nieuwe prijzen gaat hanteren. Voor dezelfde hoeveelheid voer betaal ik nu 1.19 euro in plaats van .69 eurocent. Ligt dat aan mij of is dat wel een heel forse verhoging

Wij gebruiken altijd Smuldier Vlees Compleet.

De website van smuldier zegt dat het aan de winkels ligt die de prijzen verhogen maar alle supermarkten hier in de buurt hebben dezelfde prijsverhoging

4 reacties

Een pakje diepvries diervoeding (Smuldier) bevat opeens een tweedeling (meer plastic) en er zit 50 gram minder in! Mag dit zomaar? En afgezien of dit mag, ik probeer minder plastic te gebruiken en een producent gaat juist meer gebruiken. Daar baal ik van. Ook van het feit dat gisteravond op tv (VPRO, de vuilnisman) te zien was dat het recyclen van plastic helemaal niet goed gaat en producenten nieuw (op oliebasis) plastic blijven kopen omdat dat goedkoper is en “helderder”. Willen we nou die plastic-soep verminderen of hoe zit dat? Ik ga qua diervoeding over op Rodi, zit in karton, al mag de hoeveelheid tekst/verf die daarop geprint zit ook wel verminderd worden. 

Tot mijn ergernis kocht ik vandaag bij de jumbo smuldier kip voor mijn hond. Blijkt de inhoud van 400gr naar 2 maal 175 gram te zijn gegaan, de prijs is verhoogd, en er zit zo'n 5 % meer water in . 

Ik heb ook even op de website gekeken.
Kreeg een pop-up die vertelde dat er een geheel nieuw product in de winkel komt in februari.

Ik zie dat ze nieuwe verpakkingen aankondigen maar nergens dat het aan de winkels ligt dat ze de prijzen verhogen. Het logische scenario is dat smuldier zijn prijzen verhoogt heeft en de supermarkten dat allemaal doorbelasten. Zo werkt retail.

Reageer