De Consumentenbond ziet dat er per filiaal verschillen prijzen worden gevraagd door Jumbo. Ik vraag me af het handig is om de lijst met prijspeilen te publiceren. De duurdere Jumbo's hebben er waarschijnlijk geen boodschap aan, maar de goedkopere worden wellicht minder terughoudend.
Wat denk jij?
Publicatie verschillende Jumbo's
Ik vraag me ook af, of dat met die prijsverschillen in het begin ook al zo was?
Toen de winkel hier Jumbo werd, was niets te gek. Alles kon.
Er liepen ladingen stropdassen door de winkel om te vertellen hoe geweldig ze zijn.
Er was alles te koop en wat er niet was zetten ze voor je op de plank voor een lage prijs.
Daar is inmiddels niets meer van over.
En toen kwam de Lidl er vlak naast, ze hebben veel minder maar vers voor een betere prijs.
Eerlijk gezegd heb ik mij nooit zo verdiept in appelstroop. Ik vind het overigens wel lekker, maar ik zie een pot in het rek staan, lees het nog is goed en dan staat er Rinse appelstroop, en ook nog Canisius, dan neem ik die maar, kost overigens 1,20 dus wel 2x zo duur als de 0.60. Maar nu heb ik eens wat meer gekeken en inderdaad er zijn heel wat merken en die van
Hallo E.T.,
Als de verschillen niet gelden voor alle artikelen, zouden bepaalde artikelen op de website onvindbaar moeten zijn. Dat kan ik mij niet voorstellen.
Hallo L.J.F.,
Canisius is niet het huismerk van de Jumbo. Het bedrijf Canisius is de spil van de Limburgse economie. Rinse appelstroop is een soortnaam/typenaam. Zie Wikipedia.
Om de verwarring nog groter te maken.
Die appelstroop van rinse is grotendeels suikerstroop.
Daarom koop ik Crombach.
Kost die ook €0,60?
Om de verwarring nog groter te maken.
Die appelstroop van rinse is grotendeels suikerstroop.
Daarom koop ik Crombach.
Al verwarring genoeg. Ik ben meteen even naar . We zien wel waar het heen gaat. Nog meer voor de prijs naar de prijspaal gaan, een zwaktebod van het bedrijf. Groet Leo.
Wat ik nu dan niet begrijp:
Stel je wil een pot rinse appelstroop kopen en je vraagt je af waar die het goedkoopste is.
Je tikt dan de term ‘rinse appelstroop’ in bij AH, de Plus, enzovoort.
Als je dat een paar jaar geleden deed bij de Jumbo, kreeg je eerst een filiaaldwang: selecteer je filiaal. Anders kon je niet verder.
Maar nu, vandaag, staat er gewoon: Canisius Rinse Appelstroop (de enige echte!) €0,60. Blijkbaar bij alle Jumbo’s dus.
Zie hier.
Ik weet niet of alle supermarktketens dit doen , Leo . In ieder geval wel degenen die in de lijst staan genoemd. Bij andere winkelketens hoeft dat ook niet altijd zo te zijn .
Oké beste
een ondernemer heeft naast liefde voor zijn/haar vak, natuurlijk een winstoogmerk. En dat bepaalt ie op basis van zijn eigen kosten en z'n positie in de markt. Dus een jumbo, en elke andere ondernemer, weet drommels goed waar zijn prijsniveau zit, of de CB 'm dat nou wel of niet verteld.
En of je als consument nou naar een ander filiaal wilt gaan voor een paar dubbeltjes korting, is jou keus. Er zijn inderdaad mensen met hele prijslijsten onder de arm zodat ze altijd de goedkoopste hebben, prima, want het is jou keus en als je dat niet wilt vergeet je deze hele discussie en ga je gewoon naar je favoriete winkel
Als ik zo de discussie gelezen heb, moet ik bekennen dat ik niet wist dat er tussen vele zelfde filialen van welke branche ook zoveel prijsverschillen waren.Eerlijk gezegd snap ik er niet veel van. Oké er is me veel uitgelegd, over winstmaken, over dure en goedkope locaties, kortom over allerlei redenen waarom prijzen kunnen verschillen. Maar als ik nou ook nog moet gaan letten waar welk dus " zelfde” filiaal het goedkoopste is, wordt het wel ingewikkeld. Loop ik straks met een heel pak prijslijsten onder mijn arm, of de laptop of tablet.. Ik kan niet meteen stellen…. ik vind het een slecht idee om het goedkoopste filiaal te benoemen….. want ik wil natuurlijk wel graag op de hoogte gehouden worden en zeker als prijsverschillen de kant van 50% opgaan. Maar ik begrijp niet, ondanks alle aangedragen redenen, waarom men zoiets doet, het is tenminste buitengewoon verwarrend. Groet Leo.
De publicatie van de Consumentenbond is - denk ik - geen goed idee. Het is te weinig informatie om een goed besluit te kunnen nemen over omrijden of niet. Maar Jumbo leest ook mee.
Stel de Jumbo in de buurt is een duurdere. Denk je dat die de prijzen gaan verlagen?
Stel de Jumbo in de buurt is een goedkopere. Als filiaalmanager zou ik onmiddellijk besluiten om (voorzichtig) alle prijzen met 2% te gaan verhogen! Als klant ben ik snel boos, maar dat helpt me geen zier. Want de prijsstijging is betaalbaar.
Ik vind het een heel slecht idee om een filiaal te vertellen dat het goedkoop is.
De Consumentenbond stelt dat Jumbo verschillende prijsniveaus hanteert, op basis van prijspeilingen. Maar Jumbo werkt (ook?) met franchisenemers en voor zover ik weet is het verboden en illegaal om die prijzen voor te schrijven.
Mijn vraag was en is: zijn de consumenten beter af door goedkopere filialen te vertellen dat ze niet duur zijn?
Hi
Sommige Jumbo filialen zitten op A1 locaties en betalen heel veel huur, dus een hogere marges is dan nodig. Andere Jumbo's zitten op een veel voordeliger plaats en kunnen dus toe met minder marge. Dit buiten de concurrentie om.
Het klopt dat andere branches ook kijken naar de prijzen van concurrenten in de buurt . Pompstations zijn ook een goed voorbeeld wat dat betreft. Het duurst zijn ze langs de snelweg doordat de meeste klanten kennelijk geen zin hebben om de snelweg te verlaten en een goedkopere te zoeken.
Ik vraag me af, in hoeveel winkels is dit.
Het is me namelijk ook opgevallen in de mediamarkt.
Een product 50% duurder dan in hun eigen webshop.
En in een ander filiaal weer een hele andere prijs.
Als je het door hebt, zetten ze de prijs even een half uur omlaag.
Ze kunnen alle prijzen van Nederland namelijk in de computer zien.
In de stad waar mijn vriendin woont zijn twee Jumbo's. Een van de twee is het dichtste bij. (Ja, ja).
Hoe weet je nu wat de prijzen zijn in de andere Jumbo?
Anders valt er toch niets af te wegen?
Je moet er natuurlijk wel wat voor doen, voor niets gaat de zon op, of leest de Consumentengids.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.