Puur natuur of pure marketing?

• 8 June 2021
  • 6 reacties
  • 351 Bekeken
Puur natuur of pure marketing?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2120 reacties

Je hebt ze vast wel eens op producten zien staan: kreten als 'puur ' en 'natuurlijk'. Maar zo natuurlijk zijn veel pakjes en zakjes zijn helemaal niet.

Er zijn op dit moment geen regels voor claims als ‘100% natuurlijk’, ‘met natuurlijke ingrediënten’ en ‘puur’. Dat zorgt ervoor dat fabrikanten ze met verschillende bedoelingen gebruiken. Lees er meer over in dit online artikel.

Let jij op dit soort marketingskreten? Praat mee!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Mensen die zeggen :  ‘ Ik prik daar wel doorheen ‘, kunnen dat wel denken van zichzelf . Toch blijft er altijd wel wat hangen van die schreeuwerige reclames met leugens of halve waarheden , al zal de een zich meer laten beinvloeden dan de ander. Hoog tijd dat aanbieders verplicht worden om zich aan de waarheid te houden . 

E.T. ik wordt er zeker door beïnvloed. Hier een uittreksel uit mijn woordenboek:
Puur = Kijk Uit!
Natuurlijk = Kijk Uit!
100% = Kijk Uit!
Nieuw = Kijk Uit!
Ambachtelijk = Kijk Uit!
{Überhaupt om het even welke claim} = Kijk Uit!
etc.

Reputatie 7
Badge +6

Kijk aan ! Gunstige beinvloeding dus , @Harrie LPP  . Als iedereen daar zo mee omgaat , kan het maar beter zo blijven . :thinking:   :relaxed:

Reputatie 1

Gewoon zelf nadenken en je niet laten beïnvloeden door schreeuwerige teksten.

Misschien is het wel zo: hoe schreeuweriger de reclames zijn, hoe alerter je moet zijn. Scheeuwerigheid is niet puur, noch natuurlijk

Puur natuur hangt aan een boom of haal je uit de grond.
Als iets in een blikje of een pakje zit, is de natuur al verdwenen.
Alle synthetische stoffen zijn niet ongezond.

Hoe dichter je in de supermarkt komt bij de snoep en de koekjes, hoe gezonder de producten lijken te zijn.
Als ze zo door gaan, komen die in de toekomst in een neutraal bruin doosje in het vak, omdat ze te ver zijn gegaan met de opdruk op de verpakking.

Suiker is ook 100% natuur, Beren ook, slangen, Uranium, bliksem, Covid, tbc, lintworm

!00% natuurlijk is meer een garantie dat het je dood wil of op je wil parasiteren dan iets anders.

Reageer