Consumentenbond.nl

Service volgens Albert Heijn

• 3 september 2019
  • 0 reacties
  • 170 Bekeken

Vanmiddag werd door Albert Heijn (AH) mijn online bestelling bezorgd. De bezorger had helaas de mededeling dat hij maar de helft van mijn bestelling bij zich had, omdat 1 van de 2 kratten niet in de wagen stond. Op mijn vraag 'wat nu?', zei hij dat hij de niet geleverde boodschappen in mindering zou brengen van de rekening. Ik ging daarmee akkoord. Die arme jongen kon er immers ook niets aan doen.
Toen hij was vertrokken, keek ik wat ik miste en kwam tot de conclusie dat ik alsnog de winkel in zou moeten. Daarvan balend, startte ik op de AH-klantenservicewebsite een chat met ene Amber waarin ik mijn ongenoegen uitte over het gebrek aan service dat AH mij had geleverd. Helaas had Amber niet meer te bieden dan de verklaring dat er ergens iets was misgegaan, dat AH niet nalevert en bood tot tweemaal toe haar excuses aan. Tenslotte sloot ze de chat af met: 'Ik kan u helaas niet verder helpen, een prettige dag verder!'.
Na afloop voelde ik mij belazerd. Niet alleen had ik bezorgkosten (die op de rekening 'Service' worden genoemd...) moeten betalen, ook was me 4 euro in rekening gebracht voor een krat die niet was geleverd, zonder ook maar enige consequenties voor de leverancier. Is AH werkelijk zo dom te denken dat dergelijk klantonvriendelijk gedrag geen gevolgen heeft?
Deze trouwe klant, die al 40 jaar boodschappen doet bij de AH, gaat nu noodgedwongen weer shoppen. Bij de Jumbo.

0 reacties

Geen reactie

Reageer