Slow cooker: welke is goed?

• 14 March 2015
  • 26 reacties
  • 15818 Bekeken

Badge
Ik ben op zoek naar een Slow cooker, maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Helaas is er (nog) geen test beschikbaar. Wie heeft er al ervaring, goed of slecht, met een slow cooker en wil die hier delen?

Ik en wellicht anderen zijn je bij voorbaat dankbaar 😉. Alle tips zijn welkom

26 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Gewoon op gas aan de kook brengen en daarna in een al aanwezige slaapzak of dekbed of kranten plaatsen evt in combinatie met een al aanwezige koelbox of (kartonnen) doos of bak.

Dan hebt u nl ook een slow-cook.

U had hem al.
Reputatie 6
Badge +6
@M.J. Schuring Hoewel creatief bedacht (en jou kennende ook mega energiezuinig) stel ik voor dat we de focus houden op de vraag van @Dethmer en meedenken over een slow cooker, eentje met een stekker, zonder dat er slaapzakken, kartonnen dozen of koelboxen van zolder getrokken moeten worden.

@Dethmer het is een tijd geleden dat je de vraag hebt gesteld. Is het ondertussen al gelukt met het vinden van een slow cooker?
Badge

Ik ben op zoek naar een slow cooker. Op de website van de Consumentenbond kom ik helaas geen test tegen, maar volgens Coolblue heeft de Russell Hobbs MaxiCook Searing Slowcooker 6 L 22750-56 (https://www.coolblue.nl/product/774125/russell-hobbs-maxicook-searing-slowcooker-6-l-22750-56.html) de beste prijs-kwaliteitverhouding volgens de Consumentenbond. Ik ben benieuwd hoe dit zit. Is er toch een test geweest?

Badge +8

Dank voor de melding, @B. van Werven. We hebben inderdaad geen test van slow cookers gedaan. Ik geef het signaal hier intern door zodat we kunnen onderzoeken hoe dit misverstand is ontstaan.

Graag een slowcooker test waarin ook onderscheid naar materialen wordt gemaakt. Ik wil eentje zonder aluminium...

Een goede vriend heeft veel plezier van zijn Crock Pot. Wat vindt de Consumentenbond ?

Een goede vriend heeft veel plezier van zijn Crock Pot. Wat vindt de Consumentenbond ?

Die zijn net als iedereen hier blij dat iemand plezier heeft van een aankoop. Wat zouden ze daar anders van moeten vinden?

Badge +5

Hi @M.G.A. Ball. We hebben dit nog niet getest of onderzocht, dus we hebben nog geen mening over de Crock Pot :wink:  

Badge

wij hebben sinds kort een slow cooker.

Fanatisch apparaat dat ik als hobby kok dit niet eerder heb ontdekt!

Wij hebben er eentje van Bestron! Prima ding.

stoofpotjes, soep enz enz beter van smaak en in een hand omdraai bereiden.

het duurt even voor een heerlijk resultaat, veel recepten is de duur 4-8 uur!

Maar je moet het zelf lekker gaan ontdekken recepten als leidraad gebruiken en dan zelf bepalen. Hier en daar nog ff voorbakkken voor de kleur en knapperigheid

Stifado, indiase curry's uiensoep maar ook sttof met kip.  

Bestron slowcooker zeer tevreden over weet niet of het de beste is maar zeker een aanrader!

Johan Buiter, Groningen

Geachte Dames en Heren van de consumentenbond,

Zoals je ook hier ziet is er al geruime tijd een grote belangstelling voor de test van slowcookers en crock-pot-slowcookers…………... (Al ruim meer dan 'n jaar).

Ondanks dat jullie steeds schrijven dat het jullie aandacht heeft gebeurd er dus niets?????

Vriendelijke groet,

Sjors Maas, Hedel.

Zoals je ook hier ziet is er al geruime tijd een grote belangstelling voor de test van slowcookers en crock-pot-slowcookers…………... (Al ruim meer dan 'n jaar).

U bent de vierde in drie jaar, om nou te stellen dat het stormloopt is misschien een beetje overdreven.

Ik wil ook graag een slowcooker en wacht eigenlijk op een test van de consumentenbond. Maar die is er nog niet

Ik zit ook al een tijd te wachten op een test van de consumentenbond. 

Reputatie 6
Badge +4

@Jisjop Er is gewoon te weinig vraag naar om een test uit te voeren.  En er is ook niet veel keuze. Maar 6 maanden geleden reageerde u al en schijnbaar is het u in 6 maanden niet gelukt zon ding te vinden of te kopen.

Met de huidige energieprijzen wordt zo’n ding ook nog relevant omdat ze 200W in plaats van 2500W voor een hetelucht oven gebruiken. 

Reputatie 6
Badge +7

Graag een slowcooker test waarin ook onderscheid naar materialen wordt gemaakt. Ik wil eentje zonder aluminium...

Dit Topic loopt al 7 jaar en toch nog steeds nieuwe post.

Er zijn natuurlijk heel veel nog "steeds actieve" onderwerpen op het CB forum gepost😀

Maar ik heb toch ook nog een bijdrage:

2018 of 2019 gekregen in een Kerstpakket, zo van "wat moeten we hiermee"?

nu 4 jaar regelmatig gebruikt en vaste plek op aanrecht.

(Met medewerking en advies van moeder de vrouw)

proefondervindelijk; (dit is geen test maar gebruik)

Ceramiek ovaal inzet pannetje met deksel, 210watt goed te reinigen.😃

De binnenbak is 😫 aluminium en gaat na een paar jaar toch iets oxideren👎

Het aluminium is wel geanodiseerd maar door temperatuurverschil of pannetje in/uit is er toch oxidatie in de binnebak.

Voordeel: pannetje altijd "schoon leeg" zo lekker!

paar afbeeldingen:

Jammer nog steeds geen test van Slowcookers!

Ik heb een Russel Hobs slowcooker en ben er erg blij mee. Aangezien dit inmiddels een oudje is en aan vervanging toe zou ik graag willen weten wat de zuinigste slowcooker is. In het kader van energie-bezuinigen. Ook ik zou het fijn vinden als de Consumentenbond uit zou kunnen zoeken welke de zuinigste is.

Best consumentenbondteam, een test van slowcookers, of liever nog multicookers (daar kun je óók onder hoge druk mee snel-koken, naast het slowcooken) zou wel heel welkom zijn! Het bespaart op gaskosten omdat het electriciteit gebruikt, wat in deze tijden voor veel mensen fijn is, en een duurzame manier om een warme maaltijd te bereiden. Wilt u nog eens nagaan of een test op korte termijn te verwachten is?

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1662383862 ik heb je suggestie voor slowcookers / multicookers doorgezet naar de collega's voor test onderzoekers.  

Ik kan ook wel wat hulp gebruiken van de Consumentenbond over beste aankoop van een slowcooker. Dus hopelijk gaan jullie snel starten met testen. 

Ook ik ben op zoek naar een slow cooker en/of multicooker. Daarom gezocht bij Consumentenbond of er een of meerdere waren getest. Jammer. Niet gevonden.

Test komt voor mij te laat 🙂, vind het wel bijzonder dat er nooit is getest terwijl er best veel verschillende de te koop zijn. Bijvoorbeeld bij Coolblue heb je de keuze uit 21 exemplaren en BOL heeft keuze uit 72.

Ik weet niet of het helpt door het hier te melden. Ook ik zie door de bomen het bos niet meer als het om slow cookers gaat. Misschien als er veel leden het vragen i.c.m. de actualiteit van gas besparen, jullie kunnen aangeven óf en zo ja op welke termijn er een test komt. Ik wacht nog wel heel even met aanschaffen...:)

Ik weet niet of het helpt door het hier te melden. Ook ik zie door de bomen het bos niet meer als het om slow cookers gaat. Misschien als er veel leden het vragen i.c.m. de actualiteit van gas besparen, jullie kunnen aangeven óf en zo ja op welke termijn er een test komt. Ik wacht nog wel heel even met aanschaffen...:)

Wij sluiten ons hier graag bij aan…

Reageer