Consumentenbond.nl
Beantwoord

Statiegeldbon Appie

• 18 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 1148 Bekeken

Badge
Bij mijn Apie aan de Strijpsestraat in Eindhoven hebben statiegeldbronnen volgens een meisje bij de zelfscankassa, een uiterste houdbaarheidsdatum. Jawel hoor, lever je de bon later in dan krijg je geen geld terug voor je lege flessen. Onredelijke en onzinnige maatregel van Albert Heijn omdat ik immers statiegeld wel heb betaald bij aanschaf. Dus waarom zou ik dat niet terugkrijgen ook al lever ik een jaar later de statiegeldbon in? Wie wet hoe dit zit, of kletst meisje maar wat uit haar nek?
icon

Beste antwoord door M.G. Leeuw 19 augustus 2019, 12:50

TS heeft hier echt wel een punt.
Dit zegt AH zelf over het waarde behoud van een statiegeld bon.

Ik neem niet aan, dat @Caspar David zijn bon meer dan vijf jaar (!!!) in de kast heeft laten liggen.
Bekijk origineel

16 reacties

Dat is wel verklaarbaar want je kunt iedere barcode printen die je wil en dus ligt fraude op de loer als je andere dan geregistreerde codes toestaat. Dat betekent ook dat je oude codes dus niet lang vast gaat houden.
Badge
Snap niks van dit antwoord. Gaat over een statiegelden die door zelfscanmeid ongeldig wordt verklaard omdat de datum is verlopen. Maar die datum is de datum waarop de bon is geprint na inleveren flessen. Op bon staat helemaal geen verloopdatum bij nader inzien. Dus zit die Appie meid toch gewoon maar uit haar nek te kletsen. Schande, op naar de chef dan maar.
Snap niks van dit antwoord.

Laten we dan beginnen bij de basis. Welke informatie staat er denk je op zo'n bonnetje? Ik bedoel dus niet "een barcode" maar welke informatie staat er in die barcode, in je eigen woorden.
Badge
Sorry, hoor maar in dt kinderachtig gedoe heb ik geen zin. Einde discussie.
Wil je niet graag een beetje geslagen ten ijs komen voordat je jezelf een beetje voor paal zet in een discussie de chef?
Reputatie 7
Badge +6
Het zal neem ik aan een flutbedrag zijn . Neemt niet weg dat het als onredelijk voelt . Ik zou de chef ook om opheldering vragen in dit geval. Maar waarom een bonnetje zo lang laten liggen ? Ik vergeet het wel eens . Dan lever ik hem de volgende keer in en dat is nooit een probleem.
Reputatie 3
Badge +4
TS heeft hier echt wel een punt.
Dit zegt AH zelf over het waarde behoud van een statiegeld bon.

Ik neem niet aan, dat @Caspar David zijn bon meer dan vijf jaar (!!!) in de kast heeft laten liggen.
Er is overigens een andere manier om bonnetjes ongeldig te maken. Je kunt ze ook scannen en dan betalen ze geen tweede keer uit.
Reputatie 7
Hier krijg je gewoon het geld terug, ook als je nog een bonntje ergens in een jas vindt na een half jaar.
Badge
Voor de goede orde de bon was gedateerd op 12 aug van dit jaar en ik scande hem in op 15 aug ook van dit jaar. Dus geen jaren later!
Voor de goede orde de bon was gedateerd op 12 aug van dit jaar en ik scande hem in op 15 aug ook van dit jaar. Dus geen jaren later!

Het feit dat je bonnetje het na drie dagen niet meer deed is in directe tegenspraak met het idee dat die bonnetjes tot vijf jaar kunt inleveren. Is de conclusie nu dat je hem twee keer hebt proberen te scannen?
Badge
Om doodziek van te worden. Meisje nr 2 aan counter zegt inleveren kan maar tot 2 jaar en dan alleen bij filiaal waar bon is afgegeven. Op site staat heel ander verhaal. Bij Abert Heijn is consistente communicatie een *. Zie link Statiegeldbon Appie

* [Aangepast door beheerder i.v.m. onwelvoeglijk taalgebruik]
Badge
Er stond "een zootje" maar dat is volgens de beheerder onwelvoeglijk taalgebruik.
Badge +8
Er stond "een zootje" maar dat is volgens de beheerder onwelvoeglijk taalgebruik.

Er stond nog een woord voor dat zootje 😉 Vandaar dat dit is aangepast.
Badge
Ok, dan maar met de bon naar Appie XL aan de Limburglaan omdat die daar is afgegeven. Meisje daar zegt. Inleveren kan tot 3 maanden na afgifte door hier te laten scannen, maar daarna moeten we de bon met de hand invoeren. De bon kun je dan wel alleen nog inleveren bij de winkel van afgifte, Appie XL in dit geval. Maar dat staat zo niet op de website. En omdat 14 augustus nog geen drie maanden geleden was, kreeg ik snel mijn geld terug. Wat hierover op de Appie website stond was niet bekend bij het countermeisje. Over helder en duidelijk communiceren gesproken. Lachertje dus.
@Caspar David Begrijp ik het nu correct dat je de bon in eerste instantie hebt proberen in te leveren in een ander filiaal dan je de emballage hebt ingeleverd? Dat meld je namelijk niet in je oorspronkelijke post.

Reageer