Consumentenbond.nl

Thee: feiten en fabels op een rijtje

• 24 januari 2019
  • 3 reacties
  • 336 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Volgens het Voedingscentrum heeft het drinken van 3 koppen groene of zwarte thee per dag verschillende positieve effecten op de gezondheid. Thee verkleint bijvoorbeeld de kans op een beroerte, het verlaagt de bloeddruk en waarschijnlijk ook het slechte LDL-cholesterol en verkleint het risico op diabetes type 2. Kruidenthee hoort daar dan weer niet bij want dat is eigenlijk helemaal geen thee. Zwarte thee, groene thee, kruidenthee hoe zit het dan precies? We hebben hier wat feiten en fabels op een rijtje gezet.
Welke thee drink jij het liefst? En drink je het puur uit genot of juist voor je gezondheid?

3 reacties

Voor de een een vraag, voor de ander een weet.
Reputatie 7
Badge +7
Ik denk dat ik wel zo'n vermoeden heb, @Léonz. 😉

Zelf drink ik eigenlijk altijd groene of kruidenthee. Soms ook witte. En hoe! Hier op kantoor heb ik een thermosfles staan waar 750 ml in gaat, die de thee ook met gemak de gehele dag warm houdt. Niet dat dat nodig is, zo'n fles is bij mij namelijk al vrij snel weer leeg. Op een werkdag drink ik er namelijk zo'n vier weg... Net even berekend: met de koppen die ik thuis ook drink kom ik uit op zo'n 1700 mg theïne per dag. Erg lekker, maar of het nou gezond is...? 🍵
Reputatie 7
Badge +6
Goed om te weten voor iedereen . Ik had dat al eens ergens gelezen . Vermoedelijk in het blaadje van de zorgverzekeraar . Daar staat logischerwijze altijd veel in wat goed is voor de gezondheid......

Reageer