Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Twee halen, één betalen

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2912 reacties
Geen idee of ik dit onder vraag of gesprek moet plaatsen, eigenlijk kan het allebei.
Je kunt geen reclame tegenkomen, op de TV, radio, Internet, in een krant of in alle foldertjes die je in handen krijgt of de aanbiedingen van twee voor de prijs van één of drie voor de prijs van twee vliegen om je oren. Allemaal leuk en soms mooi meegenomen maar ik vraag me af, omdat zo ongeveer alle drogisten en supermarkten iedere dag dergelijke aanbiedingen hebben, hoe groot de winstmarge op de producten die worden aangeboden is als ze de normale prijs zouden hanteren. Die prijs zal eerst wel een beetje verhoogd zijn vóór iets in de aanbieding ging, maar uiteindelijk ben je toch goedkoper uit. Als het nou om één product ging maar het zijn, vooral bij Etos en Kruidvat altijd behoorlijk wat producten. Als ze er ondanks die aanbiedingen toch een redelijke winst op maken vraag ik me af voor welke bedragen we al die jaren die aan die aanbiedingen voorafgingen bedonderd zijn met te hoge prijzen voor shampoo, deo, crèmes en wat al niet meer.
.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gelukkig hebben wij een NEE-NEE-sticker op de brievenbus, dat scheelt een hoop werk om al die folders door te speuren en een hoop oud papier.🤔🙂
Ik zie op internet dat Barrett & Jones, voorheen De Tuinen, wel heel vaak 50 % korting geeft op een heleboel producten en dan vraag je je inderdaad af hoe dat kan.
Maar vaak worden aanbiedingen gedaan om mensen naar de winkels te lokken waar zij vervolgens een hoop geld aan allerlei andere producten uit gaan geven. Albert Heijn verkoopt echt niet 1 plus 1 gratis om de klanten een plezier te doen, al ervaren die dit vaak onbewust wel zo. In de praktijk nemen mensen toch van alles mee wanneer zij eenmaal in de winkel zijn en het voordeel gaat dan meestal vooral toch weer naar de winkels.
Maar wanneer je bewust gebruik maakt en een voorraadje aanlegt van dergelijke aanbiedingen kun je er wel een flink voordeel uithalen. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Die zgn korting wordt inderdaad meestal berekend over de hoogst denkbare prijs. Dat is vaak de prijs die zelden of nooit gevraagd wordt . De echte korting is in de regel dus veel minder dan men suggereert. Ook zijn er meldingen dat de prijs zonder korting eerst extra verhoogd is waardoor het voordeel nog minder is.Bij veel acties verlaagt de fabrikant de prijs ook , omdat die er ook voordeel van heeft als het product na afloop van de actie ook gekocht blijft worden. Doordat wij regelmatig in vier verschillende supermarktketens komen en tevoren via internet op de aanbiedingen letten , kunnen we toch best wel aardig wat besparen . Ook bij andere winkels letten we op de aanbieding . Moet eigenlijk zeggen , mijn vrouw , want ik heb geen zin in dat uitzoekwerk. Krijg vanzelf te horen dan dit en dan dat gehaald moet worden.
Reputatie 7
@Ekokok, je komt het niet alleen in de foldertjes tegen, zodra je de TV aanzet hoor je Hadewich Minis gillen dat het Kruidvat weer van alles in de aanbieding heeft. Er zijn wel dingen van dergelijke aanbiedingen die ik soms haal. shampoo, doucheschuim, maar ook Action heeft die dingen dikwijls voor nog minder en gewoon van het zelfde merk. Nog even en de krijgt geld toe als je de winkels die zo stunten met een bezoek vereert.
@E.T.Wiersum Natuurlijk nemen ze eerst de hoogste prijs maar daar is ook een grens aan, iets dat al drie jaar E 2,50 kost kun je niet ineens voor 4,50 in de winkel zetten, daar trapt geen mens in. De ene winkel volgt op de andere, nu nog wachten op de autofabrikanten, deze week in de aanbieding, de Lexus, twee halen, een betalen.
De meeste drogisterij-artikelen hoef je nooit voor de volle prijs te kopen. Scheermesjes, doucheschuim, tandpasta: het is altijd wel ergens in de aanbieding (en indien niet is het handig voldoende in te slaan om de tijd tussen 2 aanbiedingen te overbruggen). Je hebt een aantal sites (bijvoorbeeld voordeelmuis) waar je ook een alarm kunt instellen wanneer iets in de aanbieding is, zodat je naar de juiste winkel kunt om je artikel tegen de lagere prijs te kopen.
Reputatie 7
Badge +4
@Mevrouw Jones
Zodra die verschrikkelijke schreeuwerige tv- of radioreclame begint gaat het geluid bij mij op nul!
Ik kan mij niet herinneren ooit iets gekocht te hebben n.a.v. een tv reclame. ☺
En wat auto's betreft, dan nog liever twee Tesla's. 😀
Reputatie 7
@Ekokok , weet je wat je allemaal kunt doen tijdens een reclameblok?
Even een plas,
vaatwasser inruimen,
vaatwasser uitruimen,
wasmachine vullen en aanzetten,
wasmachine leeg halen en de was in de droger doen,
de droger leegmaken,
de wc schoonmaken (mijn kamertje is niet groot),
de hond een "even tussendoor" plasje laten doen,
douchen/je haar wassen,
een drankje pakken,
een kleine snack maken,
een mailtje beantwoorden,
keuken opruimen en kookplaat schoonmaken,
enzovoort.

Ik las ooit ergens dat een recameblok niet langer mag duren dan 9 min/59 seconden. Bij 10 min. of langer volgt een boete.
Reputatie 6
Badge +5
Wat misschien ook meespeelt zijn de productielijnen van houdbare artikelen zoals voor huidverzorging en b.v. tandpasta. In landen als Frankrijk en Duitsland is veel meer aandacht gekomen voor inhoudstoffen die mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid.en het milieu. Daar moet de productie worden aangepast en dat gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen. Maar in Nederland gaat het voornamelijk om de prijs en kan dus alles in de uitverkoop wat elders niet meer gewenst is.
Reputatie 7
Badge +4
@Mevrouw Jones
Ja hoor, dat lukt allemaal wel. Vaak gebruik ik het om iets aan het eten te doen of een glas heerlijke biologische thee te zetten, waar u ook zo van houdt. ☺
Die limiet van 9 minuten 59 seconden wist ik niet. Weet u of alle aankondigingen van programma's die er nog aan zitten te komen daar ook bij horen? Op sommige zenders lijkt er geen einde aan te komen.
Reputatie 7
Badge +4
@Lisa Boele
Inderdaad. We willen ons zelf in Nederland zo graag wijs maken dat alles hier zo enorm goed geregeld is maar qua duurzaamheid lopen we meestal beschamend veel achter bij veel andere landen. Geld en korte termijn maken hier voornamelijk de dienst uit. We hebben ook de grootste intensieve vee-industrie met de meeste dieren ter wereld in verhouding tot de oppervlakte van ons landje.😣
Reputatie 7
@Ekokok, voor zover ik weet is dat alleen voor de gewone reclameblokken. Het is al weer een tijd geleden dat ik dit heb gehoord, misschien is het inmiddels veranderd. Soms is het gewoon irritant dat de reclame wordt onderbroken door één van de zeldzame goede films 😡
Ik laat me ook niet door reclame beïnvloeden, alleen sommige uitdrukkingen blijven een poosjehangen, zoals "was nou maar naar Specsavers gegaan", die is bruikbaar als iemand bijvoorbeeld tegen je aanloopt omdat hij of zij niet uitkijkt of "wanneer heb je een afspraak bij Schoonenberg" als ik iets drie keer moet zeggen. Niet origineel maar soms wel handig.

Reageer