Consumentenbond.nl

verschillende eiergrootte in eierdoosje

• Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties
Al enige tijd valt het mij op, dat bij het kopen van eieren in één doosje verschillende eiergrootte zitten.
Bij sommige merken staan er inmiddels de maten aangegeven S/M/L maar bij andere merken staat niets.
Ik vind dit erg storend en verwarrend, omdat ik bij het bakken gebruik maak van bepaald gewicht en daardoor grootte.
Ik zou weer terug willen naar één grootte in een doosje.

6 reacties

Reputatie 7
Welk merk (hebben eieren een merk?) koopt u dan want bij mijn weten zitten ze altijd per maat in een doosje.
De witte biologische eieren 3 * bij AH en de AH Bi­o­lo­gisch Ei­e­ren 6 en 10 stuks.
Reputatie 7
Misschien is het idee de biologische eieren een rustiek, onregelmatige vormfactor te geven zodat het organische aspect benadrukt wordt? Het is 'de natuur'.
DDat het " de natuur" is begrijp ik. Maar ongeveer een jaar geleden bevatten deze dozen wel een maat.
ZZal wel iets te maken hebben met efficiëntie en wins.
Reputatie 7
Badge +5
De kippenboeren moeten hun kippen maar eens streng toespreken , opdat ze voortaan alleen nog eieren leggen die per klasse even groot zijn . 🤔 😁
Het klopt dat de klasse -aanduidingen verschillend en daardoor verwarrend zijn . Het zou fijn zijn als de sector onderling EEN helder systeem zou willen afspreken.
Reputatie 6
Badge +5
Misschien een ander merk of andere supermarkt proberen?
Iedere supermarkt en leverancier wil zich onderscheiden van de ander.
Gelukkig heb je dan wel een uitgebreide keuze.

Reageer