Consumentenbond.nl

Verzorgingsproduct - Verschil tussen cadeauverpakking en het echte product?

• 7 maart 2017
  • 1 reactie
  • 142 Bekeken

Hallo,

Ik wil even wat delen hier omdat ik niet weet hoe ik dit anders onder de aandacht kan brengen van de Consumentenbond.

In december kreeg ik van familie twee geschenkverpakkingen Dove MEN CARE - Clean comfort. Daarin zat douche spul en spuit deo.

Zalig douch spul. Rook lekker, zag er mooi uit.

In januari zag ik dat dit product in de aanbieding was (deze maand/week ook weer) 2 grote flessen voor 5 euro? (bedrag weet ik niet meer uit mijn hoofd) dus ik kocht er 4 van Clean comfort.

Ik blij en dacht een lekker voorraadje douche spul gekocht te hebben. Toen waren de geschenkverpakkings Clean comfort op. Dus ik ga de nieuwe grote douche fles pakken en daar schets mijn verbazing dat het helemaal niet zo sterk ruikt zoals in de geschenksverpakking flessen was.

Sterker nog, het ziet er ook lichtelijk anders uit. Ik heb een foto gemaakt hier van. Links de geschenksverpakking fles en rechts de grote.

Als je goed kijkt zie je links meer van die kleine stukjes blauw, waar rechts die blauwe blokjes 1 grote blauwe massa is die opgaat in het grotere geheel. Daarnaast is de structuur lichtelijk anders bij rechts, meer behang plaksel dan zoals bij de rechter maar via een foto kan je dat niet overbrengen.

Nu zie ik allemaal acties bij de kruidvat winkel van DOVE producten in grote flessen ipv de kleine geschenkverpakkings grote, zouden die ook allemaal afwijkingen hebben ten opzichte van het kennismakings-pakket om het zo maar te zeggen?

Dit is het product waar ik het over had maar er waren nog meer DOVE producten. De linker kleinere fles zat dus in de cadeau verpakking.

1 reactie

Hoi JorEnL,

Dit is een goede manier om zoiets onder onze aandacht te brengen. Interessant signaal. Denk je dat Dove het spul in de cadeauverpakking een beetje heeft 'opgepimpt' om het aantrekkelijker te doen lijken?

We hebben zoiets nog nooit onderzocht, maar misschien is het wel een keer een onderzoek waard: Is het echte product wel hetzelfde als de test/cadeauverpakking? Misschien dat andere mensen soortgelijke ervaringen hebben?

Reageer