Consumentenbond.nl

Vlees minderen: begin jij eraan?

Reputatie 3
Badge +2
Steeds meer mensen eten minder vlees of kiezen voor een vegetarisch eetpatroon. Anderen kiezen ervoor om alle dierlijke producten te laten staan en veganistisch te eten.
Dat dit beter is voor het milieu weten we, maar hoe goed is het voor je lichaam? In vlees zitten nu eenmaal voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. Gelukkig zijn er veel producten waarmee je een deel ondervangt, bijvoorbeeld alternatieve eiwitbronnen.
Toch zijn er nog veel onduidelijkheden over vegetarisch, flexitarisch of veganistisch eten. In dit gratis artikel uit de Gezondgids beantwoorden we 15 veel gestelde vragen.

Ben jij minder vlees gaan eten de laatste tijd? Wordt het feestdagenmenu dan een uitzondering? Vertel of vlees tijdens de feestdagen voor jou een must is of best mag ontbreken.

1 reactie

Reputatie 7
De mens is een omnivoor, een alleseter. Dat wil nog niet zeggen dat je alles moét eten. Ik ben geen grote vleeseter, ik eet bij voorkeur wild, ook buiten het seizoen, de vriezer is geduldig. liever een halve hertenbiefstuk dan een lel van een pond kogelbiefstuk van Los Gauchos. Met de kerst heb ik wild zwijn van een bevriende jager en confit de canard, nog uit de laatste vakantie in Frankrijk. Het worden geen enorme schalen, het hoeft niet zo'n vreetfeest te worden, ik vind het leuk om iets moois op tafel te zetten, ook wat de bijgerechten betreft. Vlees heeft niet de hoofdrol.

Reageer