Consumentenbond.nl

'voorraadbeheer' bij Lidl

• 20 maart 2016
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Badge +1
Kent u dat ook? Een artikel dat bij Lidl tijdelijk niet verkrijgbaar is?

De reden blijkt te zijn dat zo'n artikel wordt aangeleverd in gemengde colli; dat houdt in dat er meerdere varianten van het product in één doos zitten. Of dat nu potjes pesto, kaneel, tandpasta of inlegkruisjes zijn, de meest gewilde zijn het eerste weg. Wat blijft zijn de zgn. winkeldochters. Er worden dan nieuwe dozen besteld met hetzelfde gevolg. Zo staan er met regelmaat 6 of meer dozen met hetzelfde product , terwijl het gewilde, bijv. de kaneel, gewoon al 3 maanden niet verkrijgbaar is. En als klant mag je intussen, als in een grabbelton, alle dozen overhoop gooien. Maar dat is nogal gênant.

Anderzijds lukt het niet om de bedrijfsleiding de ontbrekende artikelen laten aanrukken. En blijft het mij verbazen dat er van die artikelen alleen maar gemengde dozen aangeleverd worden. Je zou toch denken dat de vulmachines juist alleen maar dezelfde soort in één doos uitbraken? Kennelijk zijn er dus mensen die in zo'n fabriek juist die sortering per doos aanbrengen. En is de oplossing dus om dat gewoon niet meer te doen. Toch?

Voor mezelf heb ik er wel een filosofietje over, waarom Lidl dit, na al mijn vragen dit niet op wil lossen. Zou het hun afkomst zijn, als dumpzaak altijd, en nog steeds, met partijen te willen werken? En dat men geen goed onderscheid weet te maken tussen het vaste assortiment (dat er gewoon altijd hoort te zijn) en de nog regelmatig gelanceerde partijen? En zou ik als gewone vaste klant niet een beetje recht hebben op een wat bijdetijds ingerichte winkel met dagelijkse kruideniersartikelen?

Graag hoor ik hierop uw reacties. Ook van de CB. Misschien is Lidl daar wat gevoeliger voor?

7 reacties

Succesformule........van minder service gerichte maar rijkste supermarkten als Lidl en Aldi:

Lidl verkoopt stoer wat Lidl verkopen wil en dus kopen de Lidl-klanten niet altijd wat ze werkelijk zochten. Lidl-klanten zijn tevreden met de producten die verkrijgbaar zijn tegen lage prijzen in verpakkingen die er te luxe uitzien voor wat er in zit.....en ja, soms blijft een artikel te lang helemaal niet leverbaar, omdat Lidl stoer verkoopt wat zij wèl verkopen willen!
Badge +1
Het beste antwoord op mijn vraag? Nou, echt niet, hoor.

De stortvloed van ongefundeerde stellingen van de heer van Rheenen wordt steeds ongeloofwaardiger. Alsof hij niets anders te doen heeft dan zich hier uit te leven. Op de meeste forums is zoiets niet toegestaan.

Het beste antwoord op mijn vraag? Nou, echt niet, hoor.

De stortvloed van ongefundeerde stellingen van de heer van Rheenen wordt steeds ongeloofwaardiger. Alsof hij niets anders te doen heeft dan zich hier uit te leven. Op de meeste forums is zoiets niet toegestaan.

Geplaatst door J. Westerop op Mrt 21, 2016.

Lees je eigen 'stortvloed' nog eens terug a.u.b.......

alvorens verder te zeuren over beste antwoord op jouw vraag? ofzo! Wie beweert/vraagt dat nu weer? Stond hiervoor een reactie die weer is weggehaald? Neemt niet weg: Ik heb mijnerzijds een duidelijk antwoord op de door jou gestelde vraag neergezet. Ik heb ook helemaal niets tegen jouw persoonlijke phylosoferen en aannamen, ook niet op dit forum, maar dan ga je van een reageerder toch niet zeggen dat hij van het forum weg moet......zelfs gebanned moet worden.

Leef je dan liever uit op de Lidl-webcare of één van de klachtenfora, cowboy.

Mijn stelling: wanneer Lidl-klanten dit als normaal accepteren, blijft het beleid van Lidl zoals het is.
Ik zou uw klacht aankaarten bij Lidl Nederland maar als die aangeven verder niets te willen doen, wat ik mij dan eindelijk ook weer niet voor kan stellen, dan zult u het daar mee moeten doen. Ook de CB kan een supermarkt in deze niet dwingen.
Badge +1
Ja, heer Deen. Daar ben ik lang geleden mee begonnen. Eerst bij een medewerker in de winkel, maar die beklaagde zich dat ze als personeel helemaal geen kans krijgen om iets door te geven. Een collega later nog eens gevraagd, ook nul op request. Toen via klantenservice, die het door zouden sturen. Na 5 maanden nog eens gemaild hoe het stond. 'zullen de klacht meenemen bij onze toekomstige assortimentsbepalingen', doorgestuurd naar de inkoopafdeling.. Enzovoorts. enzovoorts.

Tja, tenslotte moet de hele organisatie op het hoofdkantoor in Duitsland natuurlijk omgeturnd worden, nietwaar?

Ik probeer het nog eens te beantwoorden......en ook zo vriendelijk mogelijk

Lidl heeft een geheel eigen manier van aanpak, zoals uit jouw vaststelling ook blijkt. Ze hebben een unieke en een succesvolle manier om prijzen laag te kunnen houden. Wanneer een klant nu meent voor een dubbeltje op de eerste rij te moeten kunnen zitten (Lidl-concept, maar AH-service), denk je dan dat jouw protest enige kans van slagen heeft? Het antwoord is, dat AH niet zo kan werken als Lidl, maar Lidl niet alle AH-klanten de winkel in kan krijgen. Vergelijk bij voorbeeld het assortiment van olijfoliesoorten of mosterdsoorten eens in beide winkels. Lidl als discounter, verkoopt wat zij kwijt willen, echte supermarkten bieden aan wat de kanten willen. Marktwerking zoals het in de studieboeken staat.

Anders uitgelegd, wanneer iemand een Fiat 500 koopt, verwacht niemand dat je er op de Autobahn 230km/h mee kan gaan rijden. Er klaagt ook niemand verder over en wie dat wel doet wordt niet helemaal serieus genomen. Lidlklanten willen gewoon mosterd.....verder niets. Sommige AH-klanten willen bij voorbeeld 1-franse mosterd en dan explicietalleen 2-van Kühne , andere AH-klanten willen mosterd met een vleugje honing en dan verder ook niets anders, enz. . Lidl heeft een minimaal assortiment, terwijl echte supermarkten steeds opnieuw keuzes moeten maken in het overdreven gedetaiilleerde aanbod.

Deze topic is qua ageren via Lidl een mission impossibel omdat juist het verschil zoals omschreven, de basis van/voor concurrentie en identiteit blijft. Ik geef je meer kans wanneer de Lidl-klanten de beschreven mankementen niet meer pikken en naar de echte supermarkt gaan. Met het groeiende succes lijken klanten toch eerder voor de prijs en daarmee voor Lidl te gaan. Het ontbrekende Lidl-artikel kan men tenslotte nog even om de hoek gaan bezorgen.

OPMERKING: Met acties, non-food-aanbiedingen, reclame en enkele producten die kwalitatief TOP zijn scoort Lidl momenteel prima, máár.......het blijft in het concept stoer een 'opgeklopte' discounter!

Badge +1
Uiteraard vriendelijk, waarom niet?

Het onderwerp zelf gaat gewoon om wellevendheid. Dat heeft nauwelijks iets te maken met de organisatie. Het aan de orde stellen doe ik dan wel alleen.

Reageer