Consumentenbond.nl

Wat moet tandpasta volgens jou doen?

• 23 januari 2017
  • 4 reacties
  • 1051 Bekeken

Tandpasta om je tanden witter te maken staat prominent in de winkelschappen. Het is duurder dan normale tandpasta, maar ja, je wil een stralende lach en het is goedkoper dan tanden bleken bij de tandarts.

Er is alleen één probleem: van whitening tandpasta worden je tanden niet witter! We lieten 12 whitening en 2 normale tandpasta’s een maand gebruiken door 30 proefpersonen. Bekijk in het artikel (ook als PDF) hoe 14 verschillende tandpasta’s het deden na een maand gebruik.

Wil jij graag witte tanden krijgen van tandpasta, of vind je anti-cariës of tandsteenbestrijding belangrijker? Stem op de poll!

Dit moet tandpasta voor mij doen:

Het topic is gesloten voor reacties

4 reacties

Reputatie 1
Badge
IK heb goede ervaring met Hema fluor tandpasta.Het reinigt redelijk maar de tandenborstel is minstens even belangrijk.Oral tandenborstel werkt bij mij heel grondig.
Ik ga voornamelijk voor anti-cariës. Vaak zit er dan ook een anti-tandplak functie bij. Mooi meegenomen denk ik 🙂 Maar de gaatjes zijn voor mij het belangrijkst om te voorkomen. Laatst een verstandskies moeten laten trekken, omdat zelfs mijn kleine tandenborstel er niet bij kwam, en dat is niet iets wat ik nog een keer wil laten doen als het even kan.
Tandpasta van planten en natuur producten. Zonder fluor en allerlei andere dingen die niet geweldig goed voor je tanden zijn.
Ik gebruik zelf tandpasta van Forever Living. Veel minder chemicaliën dan gewone tandpasta