Consumentenbond.nl

Wat vind jij van superfoods?

• 29 april 2015
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Voor mijn studie doe ik onderzoek naar superfoods. Ik zou graag willen weten hoe de meningen hierover zijn. Wat vind je van superfoods en waarom gebruik jij het wel/niet?

Met de uitslag van dit onderzoek kan ik kijken of mijn verwachtingen kloppen en daarmee mijn project verbeteren. Het doel van dit onderzoek is tot een interventie komen waar me mensen iets duidelijk gaan maken over superfoods, dat kan zijn; dat het onzin is. dat het niet super is. of misschien wel dat het wel goed is. dat moet blijken uit ons onderzoek.

alvast bedankt

mvg

Mandy Happel

3 reacties

De hype hier in ons rijke westen, zorgt er voor dat de prijzen van bijv quinoa op lokaal niveau zo hard stijgen dat de mensen ter plekke niet meer in staat zijn om de prijs die wij ervoor betalen op kunnen brengen. Ik vindt de hype het toonbeeld van alle ongelijkheid op de wereld. Wat verandert er voor ons als wij geen quinoa zouden eten? HELEMAAL NIETS!!!! En wat verandert er in het land waar het vandaan komt? Honger. Ongelijke verdeling van de inkomens. Etc. We zouden ons moeten schamen....
Ik beschouw het als complete marketing flauwekul. Waar sommige groepen consumenten gevoelig zijn voor "extra energie" en "vitamine C" zijn anderen op hun beurt weer te verleiden met "anti oxidanten" en "koper en magnesium". Het is altijd een goede marketingstrategie een hoog segment te creËren met "dure" producten, liefst enigzins lastig verkrijgbaar zodat een flinke prijs gerechtvaardigd kan worden. Bij succes ontstaat de schaarste daarna vanzelf.
Reputatie 2
Badge +4
@Mandy Happel

Heb je de resultaten van ons onderzoek naar superfoods ook al meegenomen? http://www.consumentenbond.nl/dieet/extra/superfoods1/

Succes met je onderzoek!

Reageer