Een schaaltje yoghurt met granen als ontbijt, een boterham met kaas bij de lunch, een pasta met kookroom voor avondeten en een schaaltje vla als toetje. Veel Nederlanders eten de hele dag door zuivel. Voor de Gezondgids van april ben ik bezig met een onderzoek over plantaardige alternatieven voor onze geliefde zuivel. Denk aan plantaardige melk, kaas, yoghurt, toetjes, kookroom en ga zo maar door. Nu ben ik erg benieuwd naar wat voor informatie over zuivelvervangers waardevol voor jullie zou zijn, zodat ik dit kan meenemen in mijn onderzoek.
Daarom stel ik jullie deze vraag: Wat willen jullie graag te weten komen over plantaardige zuivel? Met de jullie antwoorden ga ik aan de slag en deze zal ik verwerken in het artikel. Wie helpt? Alvast bedankt!
Wat zou jij nou echt willen weten over plantaardige zuivel?
Page 2 / 2
Al lees je duizend studies, dan is er nog geen enkel wetenschappelijk bewijs.
Groei van de hersenen, de hersenen bestaan voor 60% uit cholestorol.
Dat kan de mens nooit en te nimmer uit planten halen, we hebben maar één maag en onze darmen zijn daarvoor tekort en de doorloop tijd is te snel.
Als ik merk dat ik in herhaling moet gaan vallen en men niet onderbouwd ingaat op de genoemde feiten, dan stop ik de discussie en wens je alle goeds en veel succes verder.☺️
Al lees je duizend studies, dan is er nog geen enkel wetenschappelijk bewijs.
Groei van de hersenen, de hersenen bestaan voor 60% uit cholestorol.
Dat kan de mens nooit en te nimmer uit planten halen, we hebben maar één maag en onze darmen zijn daarvoor tekort en de doorloop tijd is te snel.
Als ik merk dat ik in herhaling moet gaan vallen en men niet onderbouwd ingaat op de genoemde feiten, dan stop ik de discussie en wens je alle goeds en veel succes verder.☺️
Interessante discussie :-)
Schijnbaar hecht ik minder waarde aan of iets wetenschappelijk is bewezen dan wat ik zelf concludeer uit de bronnen die ik gebruik. Het gevaar is uiteraard "confirmation-bias" waar veel mensen last van hebben.
Ik eet al jaren geheel plantaardig en mijn cholesterol niveaus zijn perfect volgens mijn internist (dus niks te weinig). Ik voel me perfect met mijn levensstijl, maar zoals eerder gezegd: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid.
Ik wens jou ook al het beste 🙂
plantaardige zuivel is geen zuivel maar plantenextract. Net als vegetarisch vlees geen vlees is maar plantenresten,en ook niet zo zou mogen heten.
Denk aan plantaardige melk, kaas, yoghurt, toetjes, kookroom
Page 2 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.