Consumentenbond.nl

Wat zou jij nou echt willen weten over plantaardige zuivel?

• 20 december 2018
  • 29 reacties
  • 2663 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@GJKM Koolen "uitspraken zijn ondersteund door studies"

Al lees je duizend studies, dan is er nog geen enkel wetenschappelijk bewijs.

Groei van de hersenen, de hersenen bestaan voor 60% uit cholestorol.
Dat kan de mens nooit en te nimmer uit planten halen, we hebben maar één maag en onze darmen zijn daarvoor tekort en de doorloop tijd is te snel.

Als ik merk dat ik in herhaling moet gaan vallen en men niet onderbouwd ingaat op de genoemde feiten, dan stop ik de discussie en wens je alle goeds en veel succes verder.☺️
Badge
@GJKM Koolen "uitspraken zijn ondersteund door studies"

Al lees je duizend studies, dan is er nog geen enkel wetenschappelijk bewijs.

Groei van de hersenen, de hersenen bestaan voor 60% uit cholestorol.
Dat kan de mens nooit en te nimmer uit planten halen, we hebben maar één maag en onze darmen zijn daarvoor tekort en de doorloop tijd is te snel.

Als ik merk dat ik in herhaling moet gaan vallen en men niet onderbouwd ingaat op de genoemde feiten, dan stop ik de discussie en wens je alle goeds en veel succes verder.☺️

Interessante discussie :-)
Schijnbaar hecht ik minder waarde aan of iets wetenschappelijk is bewezen dan wat ik zelf concludeer uit de bronnen die ik gebruik. Het gevaar is uiteraard "confirmation-bias" waar veel mensen last van hebben.
Ik eet al jaren geheel plantaardig en mijn cholesterol niveaus zijn perfect volgens mijn internist (dus niks te weinig). Ik voel me perfect met mijn levensstijl, maar zoals eerder gezegd: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid.
Ik wens jou ook al het beste 🙂

plantaardige zuivel is geen zuivel maar plantenextract. Net als vegetarisch vlees geen vlees is maar plantenresten,en ook niet zo zou mogen heten.

Denk aan plantaardige melk, kaas, yoghurt, toetjes, kookroom

Plantaardige yogurt bestaat niet.

Reageer